“ענפי הבננות והשסק לפני קטסטרופה, נחסום את הקריה”

"ענפי הבננות והשסק עומדים בפני קטסטרופה בשל הפסקת העברת תוצרת חקלאית לרצועת עזה". כך מזהיר היום מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל.

לדברי אשל, למגדלי השסק יש עונת שיווק קצרה ביותר באביב, ואם אין שוק לפרי בתקופה זו עלול עמל של שנה שלמה לרדת לטמיון. גם את הבננות אי אפשר לשמור מעבר למספר ימים ומי שלא מוכר את הפרי מפסיד את העונה.

אשל טוען כי סגירת המעברים לרצועת עזה חייבה את כל המגדלים להפנות את הפירות לשוק המקומי, וכתוצאה מהעודפים המחירים קרסו. "אם לא יהיה שינוי מיידי, לא ישרדו חלק מהמגדלים את השנה הקשה ויתמוטטו מבחינה כלכלית", מזהיר אשל. "גם מגדלי התפוחים והאגסים סופגים פגיעה קשה".

שסק | צילום: יח"צ

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות קרא לשר הביטחון, משה יעלון, להורות על פתיחה מיידית של המעברים. כולנו מאוחדים בצורך לשים קץ לירי הטילים, אבל יש לנהל את המאבק בדרכים אחרות, כפי שאכן נעשה בהצלחה לא מבוטלת, ולא באמצעות פגיעה בחקלאים ובצרכנים.

אשל מסר שבמידה והמעברים ישארו סגורים בכוונת מגדלי הפירות להגיע עם המשאיות העמוסות פרי לקריה בתל אביב, מה שיביא לחסימת התנועה בכל תל אביב. "אנו סובלים כבר תקופה ארוכה מפתיחה וסגירה של המעברים חדשות לבקרים ונחושים לשים לכך קץ", סיכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן