עסקת ענק: דלתא תרכוש 49% מווירג'ין ב-360 מיליון דולר

עסקת ענק בתחום התעופה: חברת דלתא תרכוש 49% ממניות וירג'ין אלטנטיק תמורת 360 מיליון דולר מידיה של סינגפור איירליינס, וסיכמה על מיזם משותף עם חברת התעופה הבריטית, במסגרתו תורחב הגישה של החברה לנמל התעופה הית'רו בלונדון.

במסגרת המיזם המשותף עליו הוכרז היום, יחלקו דלתא ווירג'ין עלויות והכנסות בנתיבי הטיסות בבריטניה ובצפון אמריקה. החברות מתכננות לשתף פעולה בטיסות בין ניו יורק ללונדון, עם תשע טיסות הלוך ושוב מנמל התעופה הית'רו ל-JFK בניו יורק ולניוארק בניו ג'רזי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

דלתא, חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב במונחים של הכנסות אחרי קונטיננטל, רכשה מניות בגרופו אירומקסיקו ובחברת התעופה הברזילאית גול בשנה האחרונה, וקיוותה לפרוץ דרך להיתרו כבר זמן רב. 

שיתוף הפעולה עם דלתא יספק זריקת מרץ לווירג'ין אטלנטיק, חברה התעופה השנייה בגודלה בהיתרו אחרי בריטיש איירווייס. החברה נפגעה ממחירי הדלק המאמירים ומן המשבר בגוש היורו, והפסידה 128 מיליון דולר בשנה האחרונה.

מנכ"ל דלתא ריצ'ארד אנדרסון אמר כי "השותפות עם וירג'ין תאפשר לנו לספק תחרות חריפה יותר בקווים בין צפון אמריקה לבריטניה, ובפרט בקווים בין ניו יורק ללונדון – הנתיב העמוס ביותר בין ארה"ב לאירופה".

חברות התעופה אמרו כי הן יגישו בקשה למשרד התחבורה האמריקאי לאישור העסקה, וציינו כי היא צריכה להיות מאושרת על ידי משרד המשפטים האמריקאי והרגולטור באירופה.

העסקה תאפשר לדלתא גישה נרחבת יותר לנמל התעופה היתרו, המרכז טיסות רבות של אנשי עסקים, אך קשה מאוד לחברות התעופה להשיג בו נקודות נחיתה והמראה. היתרו הוא נמל התעופה העמוס ביותר באירופה, ופועל בתפוסה מלאה אחרי שממשלת בריטניה חסמה את הליך הרחבתו ב-2010.

היזם הבריטי ריצ'ארד ברנסון אמר כי הוא ישמור על הנתח בן ה-51% שעומד לרשותו בווירג'ין אטלנטיק, וכן ישמור על המותג של חברת התעופה, שהוקמה ב-1984. "העסקה תאפשר לשתי החברות להציע רשת מורחבת מאוד בהיתרו ולהתעלות מעל מגבלות מקום והקצאה", אמר ברנסון.

סינגפור איירליינס קנתה 51% ממניות וירג'ין אטלנטיק בשנת 1999 תמורת 965 מיליון דולר, אך מחפשת קונה מאז אמצע 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן