עסקת ענק: וורן באפט רכש את היינץ ב-23 מיליארד דולר

וורן באפט מגדיל את אחזקותיו במוצרי צריכה. חברת האחזקות של המיליארדר האמריקאי ברקשייר האתווי רכש את חברת היינץ תמורת 23 מיליארד דולר לפי שווי של 28 מיליארד דולר. באפט חתם על עסקת רכישת החברה בשיתוף עם חברת ההשקעות 3G קפיטל. 

בהודעה שפרסמה היום חברת היינץ נאמר כי העסקה תממומן על ידי מזומנים של חברת ברקשייר האתווי ושל 3G קפיטל וכן כספים שיגיעו מהבנקים ג'י. פי מורגן ווולס פארגו. אולם, חברת היינץ סירבה לפרט איזה חלק מן המימון יגיע מחברתו של באפט. עם זאת ברשת CNBC מדווחים כי כל אחד מהצדדים יעביר 4.5 מיליארד דולר במסגרת העסקה. 

לדברי באפט, ברקשייר ו-3G קפיטל יהיו שותפים שווים באחזקת החברה. עוד אמר באפט ל-CNBC "זאת עסקה כלבבי עם שותפים כלבבי. להיינץ פוטנציאל צמיחה חזק המבוסס על מוצרים איכותיים, חדשנות וניהול מצויין". 


וורן באפט | צילום: רויטרס 

רכישת היינץ מצטרפת לפורטפוליו ההשקעה של באפט במוצרי צריכה הכולל את קוקה קולה וחברת מארס שרכשה בעזרתו את חברת המסטיקים Wm. 

על פי דירוג מגזין פורבס, באפט הוא האיש השני בעושרו בארה"ב. הונו מוערך ב-46 מיליארד דולר. חברת ברקשייר האתווי מוערכת היום בכ-244 מיליארד דולר. החברה מתמחה בהשקעות בתחום הביטוחף אולם ברשותה אחזקות גם בתחומי ההלבשה, הנעלה, מזון, תכשיטים, ריהוט ועוד. מניית היינץ מזנקת ב-20% בטרום המסחר בוול סטריט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן