עשה ואל תעשה: כך תשאירו רושם טוב על עמיתיכם בפגישות עבודה

כולנו נתקלנו במהלך הקריירה באנשים שהתנהגותם, אם לנסח זאת בעדינות – בעייתית. אותם אנשים שבמהלך פגישות עסקיות יאחרו, יקטעו את דבריהם של אחרים, יתעצבנו ויצעקו כאשר הם לא מסכימים עם הנאמר וישאירו רושם רע מאוד על כל הנוכחים.

מה שהרבה אנשים לא מבינים הוא שהצורה בה הם מתנהגים במהלך פגישות יכולה לקדם או לפגוע בקרירה שלהם. יש לא מעט מצבים בהם עובדים נבחנים על התנהגותם: כאשר הם מעבירים מצגות, כשהם מובילים פרויקטים, כשהם מתמודדים עם קונפליקטים, וכן, גם כאשר הם נפגשים עם עמיתים. אז איך להתנהג? הנה כמה עצות מועילות שיעזרו לכם להבין מה לעשות ומה לא לעשות במהלך פגישה:

עשו

– עברו על נושאי הפגישה מראש והיו בטוחים שאתם מבינים את מטרותיה כאשר אתם מגיעים אליה.

– התכוננו לדיון על ידי מחקר מקדים, איסוף נתונים וגיבוש עמדות.

– הקפידו כמובן להגיע בזמן, או אפילו כמה דקות לפני.

– ברכו בשלום את כל הנוכחים וזכרו להציג את עצמכם בפני כל מי שאינכם מכירים.

– קחו חלק פעיל בפגישה ושימו לב למה שקורה במהלכה.

– חשבו לפני שאתם מדברים – ושימו לב שמה שאתם עומדים לומר רלוונטי לנושא הנידון.

– התייחסו גם אל המשתתפים השקטים יותר בדיון ושאלו את דעתם.

להתנהגות במהלך פגישות יש תפקיד מרכזי ברושם שאנחנו מייצרים | צילום: shutterstock

אל תעשו

– אל תאחרו ואז תפריעו למהלך הפגישה בכניסתכם.

– אל תקטעו את דבריהם של אחרים.

– אל תדברו רק על מנת לשמוע את עצמכם מדברים.

– אל תתעסקו בדברים שאינם קשורים לפגישה כמו בדיקת מיילים או הודעות קוליות.

– השתדלו לא להשתמש במחשב במהלך הפגישה אלא אם כן אתם רושמים לעצמכם הערות.
  
– כמובן, אל תאבדו את העשתונות – אל תצעקו או תדברו בגסות אל אחרים.

– הקפידו לא לפסול רעיונות של אחרים, גם אם אינכם מסכימים איתם.

– ואל תשתמשו במחוות לא מילוליות למיניהן כמו גלגול העיניים, על מנת להביע את חוסר שביעות רצונכם מהמתרחש בפגישה.

בשורה התחתונה, הצורה בה אתם מתנהגים בפגישות יכולה ליצור סביבכם רושם שישפיע בסופו של דבר באופן חיובי או שלילי על התפתחות הקרירה שלכם. הבחירה היא שלכם: האם להרוויח את הכבוד כלפיכם ולקבל הזדמנויות, או לאבד אותו ואת ההזדמנויות הנלוות. בחרו בחוכמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן