פוטין תוקף: מדאיג שארה"ב מתערבת צבאית במדינות זרות

ולדימיר פוטין החליט לפנות הלילה (ה') ישירות אל "העם האמריקאי" ובטור דעה לניו יורק טיימס הוא פורש את עמדתו ביחס להתערבות האמריקאית בסוריה. בהמשך היום אמורים שרי החוץ של רוסיה וארה"ב, סרגיי לברוב וג'ון קרי, להיפגש בז'נבה ולדון בהצעה הרוסית להוצאת ופירוק הנשק הכימי של סוריה.

פוטין מתייחס להשלכות האפשריות של תקיפה אמריקאית בסוריה ואומר כי היא תביא "לעוד קורבנות חפים מפשע והדרדרות המצב, ועשויה להפיץ את הסכסוך הרבה מעבר לגבולותיה של סוריה".

פוטין גם תוקף את ישירות את מדיניותה של ארה"ב, "זה מדאיג שהתערבות צבאית בסכסוכים פנימיים של מדינות זרות הפכה דבר רגיל עבור ארה"ב. מיליונים ברחבי העולם כבר לא רואים את אמריקה כמודל לדמוקרטיה, אלא כמדינה שנסמכת רק על כוח ברוטלי וככזו שמרכיבה קואליציות תחת הסיסמא "אתה או איתנו או נגדנו".

יוצא למתקפה ישירה על עמדתה של ארה"ב. פוטין | צילום: רויטרס

פוטין מזהיר מעקיפת מועצת הביטחון של האו"ם, ואומר כי "אף אחד לא רוצה שגורלו של האו"ם יהיה כזה של חבר הלאומים". דבר שיקרה במידה ומדינות משפיעות כאמור יעקפו את סמכותו.

"אף אחד לא מפקפק בכך שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה", כותב פוטין, "אבל יש כל סיבה להאמין שזה לא הצבא הסורי שעשה בה שימוש, אלא כוחות האופוזיציה, במטרה להביא להתערבות של הפטרונים הזרים שלהם". נשיא רוסיה גם גורר את ישראל לעניין וטוען כי ישנם דיווחים שהמורדים מתכננים תקיפה נגד ישראל.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן