פוליטיקה חדשה? לספרדים נמאס מהמפלגות המסורתיות

אזרחי ספרד, אשר מאסו בהשמעת תלונות אודות הקיצוצים והשחיתות במדינתם, רוצים מפלגות פוליטיות חדשות אשר יזעזעו את המפה הפוליטית הקיימת במדינה כיום, כך עולה מסקר אשר פורסם היום במדינה.

מאז 1982, עובר הכוח הפוליטי בספרד לסירוגין בין "מפלגת העם" ממחנה המרכז-ימין למפלגה הסוציאליסטית (PSOE). על פי הסקר, העם הספרדי התייאש מהפוליטיקאים, במיוחד לאחר ש"מפלגת העם", בעודה בשלטון, הואשמה בשוחד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בעיית השחיתות נתפסת כחמורה עד כדי כך שדורגה על ידי האזרחים כבעיה השנייה בחומרתה במדינה, אחרי האבטלה הגואה, אשר הגיעה לאחרונה ל-27%. סקר שערך מכון המחקר מטרוסקופיה העלה כי 79% מהספרדים תופסים את כל המפלגות הקיימות כ"אותו הדבר", וכי 70% היו רוצים לראות מפלגות חדשות מוקמות, ומספקות אלטרנטיבה לאלו הקיימות כיום.

האזרחים הספרדים מיואשים I צילום: רויטרס

ההתפכחות הלאומית הועילה במיוחד למפלגות קטנות וסייעה להן להגיע לקדמת הבמה. דוגמא אחת לכך היא מפלגת "איחוד לקדמה ודמוקרטיה" (UPyD), בהנהגת הסוציאליסטית לשעבר רוזה דיאז. על פי סקר שנערך לאחרונה, אילו היו הבחירות בספרד נערכות היום, הייתה מגדילה המפלגה את כוחה מחמישה מושבים (מתוך 350 המושבים הקיימים בפרלמנט) ל-30. התנועות הסוציאליסטיות, דוגמת תנועת "Indignados" ("הנזעמים"), אשר הציתו את המחאה בכיכר סול במדריד, זכו לתמיכה ציבורית נרחבת עקב כישלונה של הפוליטיקה ה"מסורתית" בניסיונה לייצר מקומות עבודה חדשים ולהקל את מצבה של המדינה עקב המשבר הכלכלי החריף.

סקר נוסף של מטרוסקופיה אשר פורסם בעיתון "El Pais" העלה כי 67% מאזרחי ספרד חושבים כי על אותן קבוצות למצוא פלטפורמה פוליטית ולהתחרות עם המפלגות המסורתיות בבחירות הבאות, בשנת 2015.

רוצים אלטרנטיבה פוליטית I צילום: רויטרס

בסקר עלה כי 19% בלבד מהנשאלים האמינו כי המפלגות הקיימות מביעות עניין כלשהו ברצון הציבור – זאת לעומת 50% אשר השיבו על שאלה זו בחיוב בסקר דומה שנערך בשנת 2007.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן