פורסמו הפרוטוקולים של ועדת טרכטנברג שנגנזו על ידי הממשלה

פרוטוקולים מישיבות ועדת טרכטנברג פורסמו היום, למרות שאלה נגזנזו על ידי הממשלה. במסגרת ישיבות הוועדה לשינוי כלכלי חברתי בראשה עמד פורפ' מנואל טרכטנברג נראה כי פקידי ממשל בכירים הביאו התנגדות ומחאה בנוגע להתנהלותה של הממשלה בנושאים כלכליים שונים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ממשלת ישראל שלחה את הפרוטוקולים מישיבות הוועדה לגניזה של לפחות 15 שנה. עקב כך, עתרה לאחרונה התנועה לחופש המידע לבג"צ בדרישה לפרסמם. התנועה טענה כי אין כל סיבה שהפרוטוקולים לא יהיו זמינים לציבור. 

מנואל טרכטנברג | צילום: ישראל הדרי

בוועדת טרכטנברג היו חברים פקידי ממשל בכירים רבים, ביניהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הפורש אייל גבאי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי אסתר דומיניסיני והממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ. במהלך פגישות הוועדה, מתחו חבריה ביקורת על התנהלות הממשלה בנושאים כלכליים מהותיים, כגון: חינוך לילדים בגיל הרך, שילוב האוכלוסיה החרדית בשוק העבודה וחלוקת נטל המסים בין קבוצות האוכלוסיה השונות. 

ועדת טרכטנברג הוקמה בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011. הועדה בחנה פתרונות שונים למצוקת יוקר המחיה בישראל. בין המלצות הוועדה: הקצאת 30 מיליארד שקל מתוך התקציב המדיני ליעדים חברתיים, העלאת שיעור המס השולי על הכנסות של מעל ל-40 אלף שקל בחודש, הגדלת המס על רווחי הון ב-25% ועוד. המלצות הוועדה אושרו על ידי ממשלת ישראל אך עד היום יושמו 26 מהן, מתוך 139. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן