פיטרו אתכם מהעבודה? כך תנהגו ביום שאחרי

המצב המסובך של המשק מביא חברות רבות להחלטה על הנהגת צעדי התייעלות הכוללים לרוב פיטורי עובדים. כדי שהבשורה הרעה לא תתפוס אתכם לא מוכנים, מומלץ לנקוט במספר צעדים שיכינו אתכם ליום שאחרי. להלן כמה עצות שעשויים להקל עליכם בשעות ובימים הקשים שאחרי קבלת מכתב הפיטורים. 

עם קבלת ההודעה על פיטוריכם, עליכם להגיע קודם כל להסכם עם המעסיק על חבילת הפיצויים המגיעה לכם. הדבר הראשון שחשוב להתעקש עליו, גם אם אתם לא זכאים לפיצוי כספי, הוא מכתב פיטורים רשמי. עליכם לקבל מהמעסיק תיעוד רשמי של מועד הפסקת העבודה והסיבה לפיטורים. מכתב זה יהיה שימושי מאוד בבואכם לדרוש דמי אבטלה.

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אם אתם כן זכאים לחבילת פיצויים, מומלץ לסכם את פרטיה עם מחלקת משאבי האנוש בחברה. במידה ויחסיכם עם המעסיק נותרו טובים, אתם יכולים לדון עמו על קבלת הטבות שחורגות מהמגיע לכם על פי חוק במדינה. בחברות מסויימות, המעסיקים מסכימים לסייע לעובד המפוטר בחיפוש עבודה חדשה, על ידי מכתב המלצה או הכוונה מקצועית אחרת.

אילוסטרציה: INGIMAGE / ASAP

ההודעה בדבר פיטורים עלולה לגרום לתגובה רגשית חזקה. אולם, גם אם סיום העבודה נכפה עליכם ונעשה באווירה עכורה, לא מומלץ לאבד את העשתונות ולהתחיל להפיץ הכפשות ושמועות שליליות על המעסיק. בכל מקרה, בימים הראשונים שלאחר הפיטורים, כדאי שתחלקו את החדשות הרעות רק עם מעגל האנשים הקרובים לכם ביותר.

בנוסף, גם כשכבר החלטתם לפרסם את החדשות ברבים, התמקדו דווקא בצד שלכם. דברו יותר על כוונתכם וכיוונכם המקצועי, לאן פניכם מועדות, האם אתם שוקלים הסבת מקצוע או חופשה, הפיצו את השמועה על כך שאתם מחפשים עבודה, בייחוד בקרב מי שלהערכתכם יכול לעזור לכם למצוא אותה.

אם כבר החלטתם לדבר גם על הצד השני של הסיפור, השתדלו לשמור על תרבות שיחה ואל תכפישו את שמו של המעביד לשעבר או של החברה בה עבדתם, אין לדעת כיצד ומתי דבריכם יגיעו לאוזניים הלא נכונות והדבר עלול להזיק ולפגוע בעתידכם המקצועי. 

עם זאת, מומלץ לעדכן את סטטוס התעסוקה שלכם בקורות החיים מיד. עדכנו את חשבונות הפייסבוק והלינקדאין שלכם. כריסטה קנפילד, בכירה בלינקדאין ממליצה לעדכן מעסיקים פוטנציאלים ואנשי קשר מקצועיים שלכם על ידי שימוש בסעיף Current של הפרופיל שלכם באתר. זהו המקום בו בדרך כותבים מהו מקום העבודה וכעת אתם יכולים לכתוב שם מה אתם מחפשים. בנוסף, בהגדרת המקצוע בפרופיל כתבו את העיסוק המתאים ביותר לתפקיד בו אתם חפצים. בשורת הססטוס כתבו בקצרה על חיפוש העבודה, לדוגמה: "יוסי מחפש עבודה בתחום הפיננסי. האם למישהו מכם ידוע בדבר משרה פנויה בתחום?". 

אחד האתגרים הקשים ביותר עבור מי שפוטר הוא להחזיר את הביטחון העצמי. קייט וונדלטון, מנכ"ל חברת מועדון השעה חמש, חברת הפועלת לשיקום מפוטרים בארה"ב מזה 34 שנים, ממליצה על מספר פעולות פשוטות למדי שייסייעו בחיזוק ההערכה העצמית: ראשית הכינו רשימה של 25 הישגים מקצועיים שלכם. אם אין לכם מספיק, בקשו עזרה מחברים ומשפחה בהשלמת הרשימה. לאחר מכן, צמצמו את הרשימה לשבעה הישגים עיקריים ודרגו אותם לפי כמות ההנאה והסיפוק שהפקתם מכל אחד מהם. רשימה זו תסייע לכם להגדיר את כישוריכם ומטרותיכם לעתיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן