פיץ' מזהירה: נוריד את דירוג האשראי של ארה"ב בגלל תקרת החוב

ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה, כך הודיעה היום סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ'. לטענת ראש מחלקת הדירוג המדיני בסוכנות דיויד ריילי, למרות התוכנית למניעת משבר החוב שהושגה בחודש שעבר, קיים לחץ רב על הדירוג של ארה"ב כעת בגלל משבר החוב.

בנוסף לארה"ב פיץ' הודיעה כי גם ספרד עלולה לספוג הורדה בדירוג האשראי שלה בשל החרפת המשבר במדינה וסירובה של הממשלה לבקש חילוץ בינלאומי רשמי. מנגד אומרים בפיץ' כי דירוג האשראי של אירלנד עשוי להשתפר במידה ויושג הסכם סיוע למערכת הבנקאית במדינה.

"במידה והעלאת תקרת החוב של ארה"ב תגרום למשבר דומה לזה שחוותה המדינה באוגוסט 2011, נאלץ לבחון את דירוג האשראי שלה מחדש", אמר ריילי. כיום עומד דירוג האשראי של ארה"ב על AAA עם תחזית שלילית.

פיץ' איננה סוכנות הדירוג הראשונה שמודאגת ממצבה של ארה"ב. בסטנדרט אנד פורס הורידו את דירוגה של המעצמה הכלכלית החזקה בעולם ל-AA+ כבר באוגוסט 2011, אולם זה לא פגע באטרקטיביות של האג"ח הממשלתיות שלה בעיני המשקיעים.

לדברי ריילי, ארה"ב לא זקוקה כעת לחיזוק כלכלי מסיבי בניגוד למדינות מתפתחות הסובלות ממשבר כלכלי חמור הרבה יותר משלה. בנוסף הוא הזהיר כי חזרה על משבר תקרת החוב של 2011 יביא לירידה משמעותית בבטחון של נבחרי הציבור האמריקאים ועלול להשפיע גם על ההחלטות הכלכליות העתידיות של הממשל. 

"חוסר וודאות כפי שאנו רואים בארה"ב איננה אופיינית למדינות בעלות דירוג אשראי מושלם ואנו חוששים כי הדבר עלול לפגוע בצמיחת הכלכלה של המדינה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן