פישר: "המסים בישראל נחתכו בצורה חדה מדי בשנים האחרונות"

"המסים בישראל קוצצו באופן משמעותי בחמש השנים האחרונות, אך לדעתנו הקיצוץ היה מהיר מדי", כך אמר היום נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בהתייחס למצב הכלכלה הישראלית ולעמידת הממשלה ביעדי הגירעון.

פישר, אשר דיבר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, הוסיף כי "לממשלה הבאה יהיה קשה להתמודד עם אתגר התקציב, והתקציב הבא יתקשה לעמוד ביעדים שהציבו. הכלכלה הישראלית נמצאת במקום טוב ביחס לשאר העולם, אך יש גם בעיות", אמר. "אם לא נצליח לעמוד כעת ביעדי התקציב, האתגר הזה יהפוך לקשה יותר בעתיד".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הנגיד ציין את חוסר הוודאות הרבה שקיימת במשק בגלל המצב הגיאופוליטי, והוסיף כי "יש סיכוי של 50% שהריבית תרד שוב במהלך השנה הבאה. אני מקווה שזה לא יקרה אבל זה אפשרי".

בהתייחס לשוק הנדל"ן אמר הנגיד כי "עלינו לעשות מה שניתן כדי לפתור את הבעיה בשוק, אולם אנחנו פועלים רק בצד הדרישה. הורדת המחיר לא מביאה לבניית בתים. האתגר בצד ההיצע הוא הרגולציה. צריך לזרז את תהליך בניית הבתים כדי להעלות את ההיצע. זאת הדרך הנכונה, שתוריד גם את המחירים של הבתים".

הנגיד התייחס גם למצוק הפיסקלי אשר מטריד את השווקים בעולם, ובפרט בארה"ב, וצפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר, אמר פישר: "אני לא אופטימי לגבי פתרון המצוק הפיסקלי בארה"ב, אך עלינו לסמוך על הפוליטיקאים שיגיעו למסקנה בעניין".

כהונתו של פישר בבנק ישראל צפויה להסתיים בשנת 2015, וכשנשאל על כהונה נוספת, שלח רמז כבד לכך שהוא מתכוון לסיים את תפקידו: "אף אחד לא משתפר אחרי 10 שנים בתפקיד". עם זאת, פישר ציין כי גם לאחר סיום תפקידו יישאר בישראל ולא ייעלם מהסצינה המקומית.

פישר | צילום: רויטרס

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן