פסגת G8: מנהיגי העולם יבהירו כי אינם מרוצים מהתאוששות הכלכלה

סוריה והמשבר העולמי: פסגת מנהיגי ה-G8 שתיפתח היום באתר הגולף המפואר lough erne בצפון אירלנד, תפגיש את מנהיגי ארה"ב, יפן, קנדה, רוסיה, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, ששוויין הכולל של כלכלות מדינותיהם עולה על 71.7 טריליון דולר.

מרבית הפגישה צפויה להתמקד במצב בסוריה, כאשר נשיא ארה"ב ברק אובמה יבקש את עזרתו של ולדימיר פוטין, עמיתו הקרוב ביותר של נשיא סוריה בשאר אסד, בניסיון להחזיר את אסד אל שולחן המשא ומתן ולסיים את מלחמת האזרחים במדינה. עם זאת, הדיונים יעסקו גם במשבר הכלכלי והדאגות מפני מצבה של הכלכלה העולמית.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

ראש ממשלת יפן שינזו אבה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגים אחרים צפויים לדבר גם על תפקידם של הבנקים המרכזיים והמדיניות המוניטרית בפתרון המשבר. על פי טיוטה שהגיעה לידי רויטרס, צפויים המנהיגים להגיד כי אינם מרוצים מהתקדמות ההתאוששות הכלכלית לאור המשבר הכלכלי הגלובלי.


צילום: רויטרס

אבה ינצל את ההזדמנות כדי להסביר למנהיגים את ה"קוקטייל" של תוכנית המרצה פיסקלית ומוניטרית בשוק היפני, שנודע בשם "אייבנומיקס", שעה שהשווקים עדיין רועדים בעקבות האיתות מצד הבנק הפדרלי בארה"ב על כך שהוא עשוי להתחיל לסגת מתוכנית הדפסת הכסף שלו.

נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי לא ישתתף בפסגה. הוא ועמיתיו יערכו פגישה בת יומיים משלהם. זו תתקיים בשלישי ורביעי.

תשואות האג"ח טיפסו ומחירי המניות נפלו בכל העולם מאז הדהים ברננקי את המשקיעים ב-22 במאי כשאמר שהבנק הפדרלי "עשוי לקחת צעד לאחור" בקצב רכישות האג"ח – מכה קשה לכלכלה הגלובלית, שצמיחתה היא עדיין הרבה מתחת למצופה, בעקבות האפקטים של המשבר הכלכלי הגדול.

"הפעולות ההחלטיות של יפן יתמכו בצמיחה לטווח הקצר, אך נעמוד בפני אתגר כפול – תמריצים לטווח הקצר והשגת יציבות גם בטווח הארוך", נכתב בטיוטה שנוסחה לקראת המפגש.

מנהיגי האיחוד האירופי וארה"ב צפויים גם להודיע על תחילתם הרשמית של מגעים לעסקת סחר חופשי אשר עשויה להיות שווה יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה לכל אחת מהכלכלות. צוותי המשא ומתן של שני הצדדים ינסו לסיים את המגעים עד סוף 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן