פסימיות לקראת עונת הדוחות: "יבטאו מציאות של משק בהאטה"

אחרי שמספר חברות כבר דיווחו על תוצאותיהן לסיכום 2012, צפויה לצאת היום לדרך רשמית עונת הדוחות של החברות הגדולות, כאשר חברת פרטנר תדווח על הכנסותיה ברבעון האחרון של 2012 ובשנה כולה. יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מעריך כי "עונת הדוחות הנוכחית תהיה פושרת ולא תביא בשורות גדולות".

לדברי פגוט, "במשק שצומח ב-2.5%-3% לא צפויים ניסים. הדוחות של החברות יבטאו את המציאות במשק הנמצא בהאטה, ויושפעו מאיומים גלובליים, תחרותיות ומשוק מט"ח המעיב על היצואנים".

להערכת פגוט, הסקטור הפיננסי יציג את הדוחות הטובים ביותר, בהובלת הבנקים וחברות הביטוח. מאידך צופה פגוט כי תוצאות חברות התקשורת לא תהיינה חיוביות. "חברות התקשורת עדיין מלקקות את הפצעים מהרפורמות האחרונות בשוק"", ציין.

עונת דוחות פושרת | צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

הדברים מתחברים לתחזיות שסיפק אתמול בית ההשקעות אי.בי.אי. לפי מנהל מחלקת המחקר בחברה, אורי ליכט, "הדוחות צפויים להיות חלשים ולהצביע על החרפת המגמות שנרשמו ברבעונים האחרונים: שחיקה חזקה בהכנסה הממוצעת למשתמש, ירידה בהכנסות משירותים וכמובן פגיעה חזקה ברווח וברווחיות".

לגבי עונות הדוחות הבאות, אין לאנליסטים תחזיות מפורטות, משום שתקציב 2013 עדיין לא גובש ולא ברור מה יהיה תמהיל הגזירות בו. להערכת פגוט, אם יועלה מס החברות, הדבר ייפגע כמובן ברווחיותן של החברות במשק, ותוצאותיהן ב-2013 ייפגעו מכך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן