פרידה מאייקון: המונית הלונדונית תוחלף בדגם היברידי חדש

המונית האייקונית של לונדון מדגם TX4 תגיע אל קצה סוף סוף לקראת מחצית שנת 2017, אז היא תוחלף בדגם TX5 ההיברידי החדש של המותג The London Taxi Company, או בקיצור LTC.

LTC, המייצרת את ה-TX4 ושתייצר גם את הדגם המחליף, היא חברת בת המצויה בבעלותה המלאה של קבוצת האחזקות Zhejiang Geely, הישות שמחזיקה גם בבעלות על Geely Auto ו-Volvo. Geely רכשה את LTC בשנת 2013 ומאז השקיעה כ-300 מיליון לירה סטרלינג (כ-390 מיליון דולר) במפעל חדש בעיר קובנטרי הבריטית, מפעל שיבנה את ה-TX5 ועוד מגוון כלי רכב מסחריים קלים.

תוחלף בקרוב – ה-TX4 האייקונית | צילום: ויקיפדיה, Unisouth

ה-TX5 של LTC תוכננה ועוצבה על ידי מרכז התכנון של Geely בברצלונה, בהובלתו של פטר הורבארי, שמכהן כיום כסגן הנשיא לענייני עיצוב ותכנון בחברה, ובעבר היה ראש המערך המקביל בוולבו, ובפורד בצפון אמריקה. העיצוב שומר על רבים מהמאפיינים הייחודיים של המונית הלונדונית, כמו הגריל הגדול מלפנים, קשתות הגלגלים הרחבות וצורתו של תא הנוסעים.

אבל חוץ מזה, ה-TX5 היא חדשה לחלוטין. היא גדולה יותר מה-TX4 ותוכל לארח בתוכה עד 6 נוסעים. יש לה דלתות אחוריות עם צירים אחוריים (מה שמכונה "suicide doors", "דלתות התאבדות") המאפשרות כניסה נוחה; היא תגיע עם WiFi ועם גג זכוכית פנורמי, שיאפשר לנוסעים להתרשם מהשמיים הבריטיים הגשומים.

מתחת לפני השטח ישנם שינויים נוספים. מבנה גוף הרכב עשוי אלומיניום במקום פלדה, מה שחוסך במשקל. גם מנועי הדיזל הישנים והמלוכלכים ייעלמו, ואת מקומם יתפסו תוספת הינע חשמלי-היברידי חדש לחלוטין עם מנוע בנזין קטן שמתפקד בתור מאריך טווחי נסיעה, בדיוק כמו בשברולט וולט.

דומה אבל אחרת – ה-TX5 שתיכנס לשוק בעוד מספר חודשים | צילום: יוטיוב

משלוחים של הרכב החדש מתוכננים להתחיל בסביבות מחציתה של השנה הבאה. אבל שלא כמו בפעמים קודמות, לרשות LTC לא עומדות יותר הדרכים הבריטיות בבלעדיות. כעת ישנה תחרות, הכוללת את Metrocab, חברה שנתבעה ללא הצלחה על ידי LTC על שהעתיקה את העיצוב של ה-TX4. גם פרויקט של ניסן, המנסה לייצר מונית שמבוססת על וואן, נמצא כעת בהמתנה ועשוי לקבל חיים מחודשים בכל רגע נתון.

לכן החליטו ב-Geely להקטין את הסיכונים שלהם; ה-TX5 יהיה "מוצר גלובלי", שיוצע בעוד מדינות חוץ מהממלכה המאוחדת. הראשונה בתור תהיה סין, בה ישנה דרישה חזקה מאוד למוניות נקיות. ה-TX5 תיוצר במפעל מקומי ליד שנגחאי, שכעת מייצר עבור השוק הסיני גם דוגמא של ה-TX4.

אז מי יודע? המונית האייקונית של לונדון עשויה להופיע בקרוב גם בעירכם, ממש בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן