פריז .vs לונדון: מיהי העיר המתויירת ביותר בעולם?

פריז או לונדון? זה כנראה ויכוח נצחי – מי היא העיר האטרקטיבית ביותר בעולם? המתויירת ביותר או פשוט מי הכי טובה?

הפרק האחרון של הוויכוח החל מוקדם יותר החודש כאשר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה פרסמה נתונים שהעידו על מספר שיא של תיירים שהגיע ללונדון במהלך 2013 – 16.8 מיליון איש. מדובר בעליה של יותר ממיליון לעומת השיא הקודם שנקבע ב-2006. בפריז לעומת זאת, ביקרו רק 15.9 מיליון תיירים.

"לונדון הדיחה את פריז" זעקו הכותרות ב"לה פיגרו" הצרפתי. "הבירה הבריטית גנבה את הכתר של פריז ובנגקוק כעיר המתויירת בתבל", נכתב (ניו יורק אגב, הגיעה רק למקום הרביעי). אחת הסיבות לעליה המשמעותית בפופולריות של לונדון הוא אפקט האולימפיאדה של 2012. סגן ראש העיר טען שדמותה של העיר השתנתה בשל המשחקים האולימפיים. "אנשים ראו עיר יפה, פתוחה ותוססת, ולא רק את הקלישאות הרגילות על השומרים בבקינגהאם ועל המלכה".


פריז או לונדון, מי יותר פופולרית? | צילום: shutterstock

אך פריז לא ישבה בשקט אל מול העלבון הנורא הזה והשבוע הגיעה תגובת הנגד עם הכחשה ופרסום נתונים אחרים, שכללו הרחבה קטנה של גבולות העיר, שכעת כוללת גם שלושה אזורי פרוורים המקיפים אותה ומכונים "הכתר הקטן". "השנה החליט משרד התיירות והקונגרס של פריז לעבור לראייה מטרופוליטנית של העיר על מנת למדוד את התיירות בה", הודיעה משרד ראש העיר. "זאת על מנת לקחת בחשבון את פרויקט המטרופול הגדול שיחנך ב-2016 ובעיקר על מנת ליצור תמונה רלוונטית יותר של אזורי התיירות בבירה".

ואכן, התיקונים הקטנים האלה עשו את העבודה והגדילו את המספרים של פריז ל-22.6 מיליון תיירים, ושיא של 8 מיליון בין יוני לספטמבר – עליה של 1.3% לעומת קיץ 2012. "מספר המבקרים בפריז הוא מרשים ולא בר תחרות", הצהירה ראש עיריית פריז אן הידלגו.
  
אז כנראה שהתחרות בין שתי הערים תימשך כל עוד תיירים ימשיכו להגיע איליהן ותמיד תמצא הנוסחה שתסדר את המספרים לטובת הצד הנכון. לכם רק נשאר לבחור לקראת החופש הגדול – פריז או לונדון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן