פרסום ראשון: סטודנטית במכללת אחוה נדבקה במחלת השחפת

חודש אחרי שהתגלו שני מקרים של מחלת השחפת במכללה למנהל, גורמת כעת נדבקת נוספת לחרדה במוסד אחר להשכלה גבוהה. לפורבס נודע כי סטודנטית במכללת האקדמית אחוה נדבקה במחלה, וכי הסטודנטים שבאו עמה במגע קיבלו טפסים מטעם משרד הבריאות, לפיהם הם צריכים להיבדק בנוגע להידבקות במחלה.

בהודעה שקיבלו הסטודנטים נכתב כי "לאחר בדיקה הסתבר לנו שנמצאת בקרבת נבדק אשר זוהה כחולה במחלת השחפת… כדי לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולאחר שיקולים אפידמיולוגים, אנו מציעים לך להיבדק".

ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר במקרה בודד ולא בהתפרצות. בצעירה ילידת ישראל בשנות ה 20 לחייה אשר לומדת במספר מגמות במכללת אחווה . מיד כאשר הועלה חשד לשחפת קלינית דווח הנושא ללשכת הבריאות אשר החלה בחקירה אפידמיולוגית על מנת לאתר את כל המגעים ולהביאם לבדיקה.בתיאום עם המכללה צוות לשכת הבריאות יתן הסברים לסטודנטים ולצוות".

במשרד מדגישים כי ההדבקה בשחפת דורשת מגע הדוק ומתמשך עם חולה ובמשרד הבריאות סבורים שהסיכוי להדבקה נמוך .

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפני כחודש וחצי אותר מקרה של שחפת במכללה למינהל בראשון לציון, ועשרות עובדים קיבלו אז זימונים לבדיקות. עם זאת, גם במקרה הנוכחי מבהירים במשרד הבריאות כי הסיכוי להידבקות נמוך יחסית, אך ממליצים לסטודנטים להיבדק.

מהמכללה האקדמית אחוה נמסר: "הנהלת המכללה אינה מוסרת מידע אודות מצבם הרפואי של תלמידיה ועובדיה. כל שאלה בנושא זה מומלץ להפנות למשרד הבריאות. יודגש כי הנהלת המכללה בקשר הדוק עם משרד הבריאות ופועלת על פי הנחיותיו למען שמירה על בריאות הסגל והסטודנטים בקמפוס".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן