פרשת החלפת התרופות של טבע: הרשויות בצרפת פתחו בחקירה

התובע הכללי בצרפת הודיע הערב שיפתח בחקירה בנוגע לטעויות באריזת התרופה Furosemide של טבע, שהובילה למותם של מספר חולים.

אחרי שבסוף השבוע נודע כי אדם אחד נפטר כתוצאה מבלבול באריזות, אתמול דווח כי שני מקרי מוות חדשים עלולים להיות מיוחסים לשגיאה באריזת תרופות של טבע.

סוכנות הידיעות המקומית MSNA דיווחה כי קיבלה דיווח חדש לגבי מקרה מוות נוסף שהתרחש ביום ראשון במרסיי, של איש בן 91 שנים שנטל את התרופה.

חקירה בנושא נפתחה לאחר מותו ב-4 ביוני של אדם בן שמונים, שלדברי משפחתו נטל את התרופה Zopiclone אשר שווקה בתוך אריזה של התרופה Furosemide. הסוכנות הוסיפה כי דיווחים נוספים נמצאים כעת בבדיקה, כמו זה של קשישה בת 73 שאושפזה בטיפול נמרץ בבית החולים בשל סיבוכים לאחר נטילת furosemide.

צילום: רויטרס

הסוכנות לא סיפקה פרטים נוספים בנוגע למקרים החדשים, אולם הודתה כי דיווחים "נוהרים מכל כיוון". כאמצעי זהירות החליטה הסוכנות להשיב לבדיקה את התרופה Furosemide שמיוצרת בידי טבע, אחת החברות המובילות בעולם התרופות הגנריות.

חולים שטופלו בתרופה נקראו להגיע בהקדם האפשרי לבית המרקחת שלהם על מנת לוודא כי מדובר היה בתרופה הנכונה. 

ב-MSNA החלו כאמור אתמול בבדיקת המעבדה במפעלי טבע בסנס, כדי "למצוא את המקור" לטעות באריזה. פקחי ANSM מסרו כי "יתכן ויקח זמן כדי למצוא את הבעיה". נשיא טבע צרפת, אריק רוש, אישר אתמול כי הבדיקה שנערכה על ידי MSNA תימשך גם היום. בהצהרה קצרה אמר רוש אמר שהוא לא יכול, בשלב זה, להתייחס לחקירה.

מטבע נמסר בתגובה: "ביום ו', 7 ביוני, טבע צרפת משכה מהמדפים שתי אצוות של טבליות furosemide 40 מ"ג – תרופה לטיפול במחלות לב, בעקבות דיווח מרוקח על כך שאריזת בליסטר (טבליות אטומות ביריעת אלומיניום) השייכת לאחת מאצוות אלו הכילה מספר טבליות שלא היו טבליות furosemide 40 מ"ג, אלא, על פי הדיווח, טבליות zopiclone 7.5 מ"ג – תרופה המשמשת לטיפול בנדודי שינה.

אנשי החברה בצרפת עורכים בדיקה בשיתוף עם נציגי הרשויות במדינה. טבע צרפת, התנצלה על אי הנוחות שנגרמה למטופליה ופועלת להשלים את הבדיקה במהירות האפשרית. כאמצעי זהירות נוסף למניעת בלבול בקרב המטופלים, טבע צרפת סיכמה עם הרשויות שתבצע איסוף של כל אצוות furosemide 40 מ"ג בצרפת. שווקים אחרים ומוצרים אחרים של טבע בצרפת אינם מושפעים מאיסוף זה.

דיווח תקשורתי שהתקבל ביום א', ה-9 ביוני, קשר לכאורה את פטירתו של מטופל בצרפת עם בעיה זו. אנו מצטערים מאד לשמוע על מותו של מטופל זה. בשעה זו אין הוכחה כי המוות היה קשור למוצר הנאסף. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות החוקרות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן