פרשת השגריר: שלב ההוכחות ייפתח היום במשפטו של ליברמן

היום צפוי להיפתח שלב ההוכחות במשפטו של שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן. ליברמן מואשם בפרשת "השגריר מבלארוס" בעבירות של מרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים.

המדינה טוענת שליברמן פעל לקידום מינויו של זאב בן אריה לשגריר בלטביה, לאחר שהאחרון העביר לו בעת כהונתו כחבר כנסת, מידע חסוי אודות בקשה של רשויות החוק לבצע חיקור דין בעניינו בבלארוס.

הפרקליטות מתכוונת לבקש מבית המשפט להטיל קלון על ליברמן, שמכחיש בתוקף את הטענות נגדו. כמו כן, התביעה צפויה לתחקר היום את זאב בן אריה ואת מבקר משרד החוץ לשעבר, ויקטור הראל.

בן אריה עשוי להוות כעד מפתח לאחר שהגיע להסדר טיעון עם המדינה בפרשה הנוכחית וצפוי לחשוף פרטים נוספים אודותיה. אחד מנושאי המחלוקת יעסקו במה עשה ליברמן ומה הייתה כוונתו כשקיבל את המידע המסווג מבן אריה.

ליברמן | צילום: מרק ישראל סלם

כזכור, כשהמדינה חקרה את ליברמן בפרשה אחרת, היא שלחה לבן אריה בקשה מסווגת להעברת מידע מהרשויות בבלארוס. לפי החשד, בן אריה העביר עותק מבקשת המדינה לליברמן עצמו. לכן, עדותו של בן אריה באשר לליברמן ולפעולותיו השונות עשויות להיות קריטיות בתיק הנוכחי.

העד השני במשפט, ויקטור הראל, ביקר את ליברמן בפומבי על כך שקידם באופן אקטיבי ולא ראוי את בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה. לפי החשד, ליברמן גם הורה לסגנו איילון לבצע את המינוי וזה פעל לפי הוראותיו לקידומו של בן אריה.

לפי כתב האישום, ליברמן ידע כי מעשיו של בן אריה נעשו כדי להיטיב עמו, ולכן מודבר בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית.

בתוך כך, פרקליטיו של ליברמן פנו אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין ודרשו ממנו לחקור את ההדלפות מהתיק נגדו. אם לא כך, לדבריהם, הם יעתרו לבג"ץ. הפנייה הגיעה בעקבות פרסום שכלל חלקים מחקירות ליברמן במשטרה, במהלכה אמר ליברמן על השגריר לשעבר זאב בן אריה כי "הוא עוד יסבך את שנינו. ידעתי את זה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן