פרשת עמנואל רוזן: המשטרה החליטה לפתוח בחקירה פלילית

פרשת עמנואל רוזן: לאחר בחינת חומרי החקירה בפרשת ההטרדות של איש התקשורת, החליט ראש אגף חקירות במשטרה לפתוח בחקירה פלילית בחשד לעבירות הטרדה מינית.

המשטרה החלה בבדיקת הפרשה בשבוע האחרון לאחר שנחשפה הפרשה לראשונה ביום שישי שעבר בהארץ. בימים האחרונים גבו במשטרה עדויות מנשים שלכאורה הוטרדו, וכן מאנשי תקשורת ובהם גדי סוקניק, שהנחה לצד רוזן בערוץ 2, מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס וקרן מרציאנו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בינתיים ממשיכות לצוף עוד עדויות כנגד רוזן. מעיין פופלבסקי, שהוטרדה לכאורה על ידי רוזן, התראיינה היום לערוץ 2 וסיפרה על תקרית שאירעה בחודש דצמבר:"פניתי אליו כדי שיענה על שאלון, הוא השיב לי במייל בצורה לקונית. בדרך כלל, כשמשיבים לי בצורה לקונית, אני מתאמת פגישה. קבענו במרכז תל אביב".

רוזן | צילום: רונן פדידה

"הוא אמר לי שלא מצא חנייה ובשאל אם אני יכולה להצטרף אליו כדי לחפש יחד. נכנסתי אליו לאוטו, החל סמול טוק רגיל. הוא שאל עלי ואני שאלתי עליו. תוך כדי שאנחנו מחפשים חניה הוא עצר את האוטו ברחוב יחסית מרכזי, דומם את המנוע ושם אורות מהבהבים".

"התחלנו לדבר", סיפר פופלבסקי, "בשלב מסוים משהו הסית את ליבי בצד ימין, וכשחזרתי לצד שמאל קרה משהו שאני לא מוכנה לתאר אותו, אך המשטרה מגדירה את זה כמעשה מגונה. הייתי בהלם, לקח לי כמה שניות להבין מה קורה, אבל לא עשיתי מזה עניין, ניסיתי לגייס את כל הקוליות שיכולתי. הוא עשה מעשה מגונה 'לפי הספר'".

הפרשה הגיעה היום גם לפתחה של הכנסת, כאשר הוועדה לקידום מעמד האשה דנה בנושא. בדיון נכחו לצד חברות כנסת מהמפלגות השונות, גם חברות תא העיתונאיות ונציגי כלי התקשורת.

היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי, האחראית בערוץ על נושא ההטרדות המיניות, סיפרה בדיון כי בערוץ לא ידעו על איזה רקע פוטר עמנואל רוזן מערוץ 2, כאשר שכרו אותו לעבודה.

חברת תא העיתונאיות, הבלוגרית טל שניידר, אמרה: "אני עוד לא יודעת הכול על מה שקרה בערוץ 2, אבל במבחן התוצאה יש כאן כישלון. ערוץ 22 פעל לכאורה לפי החוק והשתמש בכלים של הממונה, אבל עדיין התאפשר המעבר (של רוזן) לכלי תקשורת אחר. התאפשר לתופעה להמשיך ולהתקיים. אישה אחת שהייתה אמיצה ראתה איך הוא מתקדם אז התלונה שלה אפשרה לזה להיחשף. הבעיה נשארה ואנחנו מכירים שנשים לא מתלוננות".

היועצת המשפטית של רשת, עו"ד אילאיל לבנת, הציעה להרחיב את הדיון גם מעבר לנעשה בתקשורת וסיפרה כי היא עצמה דווקא ספגה הטרדה בתחום אחר. היא הוסיפה כי ברשת טופלה עד היום תלונה אחת שנגעה לסגנון דיבור, ולאחר בירור, הנושא נשאר במעקב במשך חצי שנה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן