פרשת HSBC: מאות ישראלים חשודים בהעלמת מס

רשויות המס בבריטניה הודיעו ביום שישי האחרון כי הן חוקרות את רשימת הלוקחות של HSBC המחזיקים בחשבון בבנק החשוד שהעניק להם מקלט ממס באי ג'רזי. לפי רשימה שהודלפה לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" בין אלפי החשובנות החשאיים שנחשפו נמצאים גם מאות חשבונות של ישראלים.

HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, חשוד כי סיפק מקלטי מס לסוחרי סמים ונשק וכמו כן לבנקאים החשודים בפלילים. רשויות המס חוקרות מסמך של יותר מ-8,000 חשבונות בג'רזי, אי קטן סמוך לתעלת למאנש, הכוללים בניהם כאמור גם כמה מאות של חשבונות השייכים לישראליים, החשודים שקיבלו מקלט מס מהבנק. ג'רזי הוא האי הגדול ביותר בתעלה האנגלית ומחזיק באוטונומיה מלאה עם מערכת מס עצמאית ונפרדת.

צילום: רויטרס

הבנק כבר חלק מחקירה המתבצעת בנוגע להלבנת הון. הבנק הודיע מוקדם יותר החודש שהפריש 800 מיליון דולרים נוספים לתשלום קנסות פוטנציאליים בנוגע לפרשת הלבנת ההון דבר המביא לצבירה של 1.5 מליארד דולר שצפוי הבנק לשלם כקנס. הבנק מנהל בתקופה האחרונה משא ומתן להסדר הקנסות עם הרשויות האמריקניות.

בין השמות ברשימה המקורית נמצאים דניאל בייס, סוחר סמים שמתגורר כיום בוונצואלה ומיכאל לי, סוחר נשק מפורסם שהורשע בעבר באחזקת 300 כלי נשק בביתו ועוד אדם הנחשב לאחד האקרים המסוכנים בלונדון.

מדובר HSBC אירופה נמסר: "HSBC בודק באופן דחוף את הדיווחים על אובדן מידע על לקוחות בג'רסי. HSBC לא יודע על חקירה בנושא זה על ידי רשות כלשהי, אך במידה שיקבל הודעה כאמור, ישתף פעולה באופן מלא עם הרשויות. HSBC ימשיך להיות מחויב לסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר גם באשר לנהלי פתיחת חשבונות ללקוחות. לעניין זה אין כל קשר לסניף HSBC בישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן