פתיחת שבוע חיובית בניו יורק – מדדי וול סטריט זינקו

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל הלייבור דיי, הבורסה בניו יורק פתחה את שבוע המסחר בסערה כשמדד הדאו ג'ונס עלה ב-2.4%, מדד ה-S&P הוסיף לערכו 2.5% ומדד הנאסד"ק זינק ב-2.7%.

ברקע המסחר המשך אי היציבות בכלכלה הסינית והמתח הגובר לקראת ועידת הפד שתפתח בעוד כשבוע. אתמול בלילה פורסמו נתונים חדשים המצביעים על המשך מגמת הירידה בן ביצוא והן ביבוא הסיני. אלה מגבירים את החשש מהאטה משמעותית בסין ומעלים את הסבירות כי הממשל ימשיך לנסות ולתמוך למשק ובשוק ההון באמצעות צעדים מרחיבים.

בבית ההשקעות טופ אלפא אומרים היום בהתייחס למשבר בסין כי יש לזכור שממשלת סין השקיעה בשלושה חודשים האחרונים 1.5 טריליון יואן כדי לחזק את שוק המניות שלה מאז החלו הירידות. "הבעייתיות בדבר היא שלא כמו במשבר בארה"ב ב-2008, כאשר ממשלת ארה"ב הלאימה חברות שמחיריהם הגיעו לשפל, ממשלת סין קונה מניות במחירים גבוהים משוויים הכלכלי".

אך מעבר למתרחש בסין, תשומת לב המשקיעים מופנית כעת אל ארה"ב, שם יודיע הבא הבנק הפדרלי בעוד כשבוע על החלטת הריבית. "כעת מאוד קשה להעריך מה יעשה הבנק", אומרים במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "האם המבט יהיה פנימה, אל ההתאוששות המתמשכת של הכלכלה האמריקנית, ואז ייתכן ונראה העלאת ריבית, או שמא המבט יהיה החוצה – אל הטלטלה בשווקים, ההאטה בצמיחה בסין וההתחממות בשוק המט"ח, ואו אז ייתכן כי הבנק יעדיף להמתין עוד קצת עם העלאת הריבית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן