פתיחת שבוע ירוקה: המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה ואסיה ננעל בעליות עליות

שבוע המסחר בבורסות ברחבי העולם נפתח היום, כשברקע עדיין מהדהדים הצעדים המוניטריים השונים עליהם הכריזו הבנק האירופאי המרכזי והבנק המרכזי בסין במהלך סוף השבוע. בנוסף, הנעילה החיובית בוול סטריט בסוף השבוע האחרון, אשר הביאה את מדד ה-S&P לשיא חדש, ממשיכה גם היא לתת את אותותיה ולעמדו ברקע למסחר, אשר גם בשעה זו ממשיך להתנהל בעליות.

הבנק האירופאי המרכזי הודיע במהלך סוף השבוע על התחלת רכישת אג"ח, ולמעשה על התחלתה של מדיניות הרחבה כמותית, בדומה לזו בה נקט הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב. בסין הודיע הבנק המרכזי על הפחת שיעור ריבת ההלוואות במשק לראשונה זה שנתיים, במהלך אשר הביא למגמה חיובית בבורסות אסיה, בהן ננעל המסחר מוקדם יותר. בסין זינקה הבורסה והוסיפה 2% לערכה. המגמה החיובית הגיעה, כאמור, גם לבורסות אירופה, שם ננעל המסחר בעליות בהובלת מדד הדאקס הגרמני אשר התחזק ב-0.5%, כשגם בפריז הוסיפה הבורסה 0.5% לערכה. בלונדון הבורסה דוקא נחלשה וירדה ב-0.3.

צילום: thinkstockphotos

כל אלו, כאמור, השפיעו גם על המסחר בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 הוסיף לטפס ולשבור שיאים כשהתחזק ב-0.3%, ומדד הנאסד"ק מטפס והוסיף 0.9% לערכו.

מניית חברת סימטרון הישראלית זינקה היום ומוסיפה 42.3% לערכה, לאחר שמוקדם יותר דיווחה על מכירתה לענקית טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית 3 D סיסטמס עבור כ-97 מיליון דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן