צא מהסרט: 007 השיטות של ג'יימס בונד להצלחה בעולם האמיתי

מי היה מאמין שהשיטות המסייעות לג'יימס בונד להתמודד עם כל מכשול, תקפות גם במציאות? ובכן, שורת מחקרים תומכת בשיטות הללו שהמרגל מספר אחת אימץ, ועתה גם אתה עשוי להפוך להצלחה בקרב הקולגות לעבודה.

עם יציאת הסרט ה-24 בסדרה, החלטנו לבדוק מה סוד ההצלחה של מפעל ג'יימס בונד, המשגשג כבר חמישה עשורים. האם אלו הגברים והנשים הנאים למראה המככבים על המסכים? סצנות היריות הדרמטיות? או שמא המשאבים האינסופיים שהופכים את ג'יימס בונד לעל זמני? התשובות הן רבות, אך על עובדה אחת אין עוררין: סרטי ג'יימס בונד מושכים קהל צופים שנה אחר שנה ברציפות.

מחקרנו אשר ניסה להתחקות אחר שיטותיו של בונד, כלל פופקורן, ממתקים ומחברת נייר, עליה כתבנו מהן שבע הפעולות הגורמות למרגל מספר אחת להשאיר אבק לאחרים. הסתבר לנו, שמלבד דמויות דמיוניות ולא מעט צחוק, שיטותיו של בונד, הן שימושיות בעולם האמיתי, ויש בכוחן להפוך אותך למנהיג האידיאלי, או לכל הפחות לגרום לכך שתבלוט לטובה בכל מסגרת:

1. אל תפחד להעיז

שאלת את עצמך מדוע ג'יימס בונד הפך למרגל הטוב בעולם? ובכן, ההצלחה טמונה בתעוזה שלו: הוא חש את הסיטואציה הניצבת בפניו, מחליט כיצד לפעול ומבצע את הצעדים הדרושים ללא היסוס. ביטחון עצמי ואסרטיביות הולכים יד ביד עם הצלחה בעבודה. התעוזה של בונד עם זאת, מושכלת: ברגע שנקלע למצב בו אינו שולט בעניינים, הוא פונה לבקש סיוע ועצה מאלה המבינים בתחום, ומיישם. זהו טיפ הנכון לכל מנהיג באשר הוא, השואף למנף את הנקודות החלשות שלו. נסה זאת בבית.

2. חשוב בצורה יצירתית

דברים לא תמיד מתרחשים כפי שתצפה. ג'יימס בונד מצליח לצאת ממצבים מורכבים כשידו על העליונה. הגמישות והחשיבה המהירה גורמים לו לנצח גם את האויב המר ביותר. למעשה, בונד הוא בר מזל. ד"ר ריצ'רד ויצמן, ביצע מחקר בן 10 שנים שהתבסס על קיומו של המזל בחיי אדם. בספרו "גורם המזל", נכתב כי אדם יכול לייצר את מזלו, או לכל הפחות לשפר אותו. אם תאמין שאתה משופע במזל, כנראה שתצליח.

  ג'יימס בונד | צילום: www.007.com

3. הצטייד בגאדג'טים החדישים ביותר

ישנה סיבה לכך שסרטי ג'יימס בונד מתחילים בסצנות המתארות משימות מורכבות, ובהן הגיבורים מצוידים בשלל טכנולוגיות וגאדג'טים נוצצים המסייעים להם להיחלץ מכל מצב. גם בחיים האמיתיים כדאי להצטייד במוצרים הטובים ביותר, שיקלו על חייך ויגרמו לדברים לקרות מהר יותר, ובעיקר להתנהל יותר טוב. מי אמר ששעון שיטיס אותך אינו מוצר צריכה חיוני?

4. התלבש בהתאם

האם אי פעם ראית את מר בונד לבוש בצורה מרושלת? התשובה היא כמובן, לא. המרגל האגדי לבוש טיפ טופ בכל מקום וזמן, מתוך תפיסה – שהופעה חיצונית מוקפדת משרה אווירת ביטחון ונוחות. מחקרים מאששים זאת בקבעם, שאדם המתלבש כיאות גורם ליחס חיובי כלפיו. המשפט הקלישאתי: "התלבש עבור העבודה עליה אתה חולם, ולא עבור העבודה שבידיך", נכון מתמיד.

5. הכן מראש תכנית מגירה

איך ג'יימס בונד מצליח לשרוד מצבים בלתי מתוכננים? התשובה פשוטה למדי: יש לו תכנית מגירה. תמיד. וכך, כל מכשול הוא משחק ילדים. המנהיגים הדגולים ביותר ועמיתים לעבודה, צריכים לנהוג באותה הדרך בדיוק: להתכונן למצב בו דברים ישתבשו, ולתכנן תכנית חלופית.

6. סיים את מה שהתחלת

לא משנה אם המנוולים בסרטיו של בונד נקברו, התפוצצו או נכלאו, הסוף תמיד טוב. כש-007 לוקח על עצמו משימה, הוא יעשה הכל כדי להשלימה. עובדים בעלי תושיה חזקה שכזו במקום העבודה, יפרפרו עד לסיום מוצלח של הפרויקט שהוטל עליהם. עשה זאת בעצמך.

7. הפתע את הסובבים עם שינוי חדש וחיובי

זהו המפתח האמיתי להצלחה: מסצנות מלאות אקשן, דרך טיפול באויבים ועד טוויסטים בעלילה, סרטי ג'יימס בונד תמיד יפתיעו את הצופים וישאירו טעם של עוד. אדם המצליח לחדש לעומדים מולו, ינחל הצלחה ויעורר אהדה. לפי החוקרים, תשעה מתוך עשרה פרויקטים מוצלחים נפתחים בשאלה: "איך אוכל לגרום לשינוי שאנשים יאהבו?". או במילים אחרות: לא כדאי שתחכה שיפתיעו אותך, הקדם את המאוחר.

השיטות הללו אולי לא יהפכו אותך לכוכב על או מרגל עילאי, אך יגרמו לאנשים לחבב אותך יותר, להאמין בהצלחתך ועל הדרך, גם לפתוח לך את הדלת. וזה חשוב לא פחות מלהרוג עוד פושע חסר מצפון.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן