צוקרברג נגד אובמה: "ממשלת ארה"ב צריכה להיות מגנת האינטרנט, לא האיום עליו"

מארק צוקרברג הוא לא בדיוק השם הראשון שעולה לראש בהקשר של פרטיות, אך הגילויים הבלתי נגמרים על תכניות המעקב של ה-NSA (הסוכנות לביטחון לאומי האמריקאית) עוררה את מנכ"ל פייסבוק לקרוא לנשיא אובמה להגן על משתמשי הרשת החברתית ממעקב ממשלתי.

ביום חמישי, פרסם צוקרברג הצהרה בפייסבוק בה קרא לממשלת ארה"ב לנקוט בצעדים רבים יותר על מנת לכבד את הפרטיות והביטחון של המשתמשים. "ממשלת ארה"ב צריכה להיות מגנת האינטרנט לא האיום עליו", נכתב בהצהרה. "קראתי לנשיא אובמה להביע את התסכול שלי מהנזק שהממשלה עושה לעתיד של כולנו. למרבה הצער, נראה שיקח הרבה מאוד זמן עד שתתבצע רפורמה אמתית".

למרות שצוקרברג אף פעם לא מזכיר באופן ישיר את ה-NSA בהצהרותיו, תגובותיו מגיעות תמיד לאחר גילויים חדשים על מעקבים של הסוכנות. במיוחד הכעיסו את צוקרברג פרסומים על כך שפייסבוק שיתפה פעולה עם ה-NSA ואפשרה לה גישה לשרתיה – דבר שהוכחש נחרצות.

באוקטובר פורסם כי ה-NSA נוהגת לנסות לפצח מידע העובר בין מרכזי החברות הגדולות כמו יאהו וגוגל. שיטה נוספת לשאיבת מידע הייתה גניבת רשימות הקשר של משתמשים מהאימייל או מחשבון הפייסבוק. מסמך אחד שצוטט מתאר 82,857 רשימות כאלה שנלקחו ממשתמשי פייסבוק ביום אחד.


צוקרברג. יוצא במתקפה חריפה על הממשל | צילום: רויטרס

ה-NSA נזהרת מאוד מלהגיב לכל אותם פרסומים, ומשאירה את פייסבוק וחברות האינטרנט האחרות לבד במערכה מול המשתמשים המוחים על הפרת כללי הפרטיות. "הם צריכים להיות הרבה יותר שקופים בנוגע למה שהם עושים, או שאנשים פשוט יאמינו לדברים הכי גרועים" ציין צוקרברג.

פייסבוק הודיעה כי בכוונתה לשפר את מערכת ההצפנה שלה, כך שגם אם גורם חיצוני יצליח לפרוץ אל מאגרי המידע, לא ניתן יהיה למצות מהם מידע רב. "אנחנו עובדים יחד על מנת ליצור את הסביבה הבטוחה הזו ולהפוך את המרחב המשותף שלנו לטוב יותר עבור העולם. לכן הייתי כל כך מבולבל ומתוסכל מהדיווחים על התנהגותה של הממשלה. כאשר המהנדסים שלו עובדים ללא לאות על מנת לשפר את הביטחון, אנו מדמיינים שאנחנו מגנים עליכם מפני פושעים, לא מפני הממשלה שלנו", סיכם צוקרברג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן