צלם הפוסט מספר: כיצד תפסתי את התמונה ששיגעה את העולם?

התמונה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצילם אתמול (ג') צלם הג'רוזלם פוסט מרק ישראל סלם הפכה לוויראלית, כאשר מלבד הרשתות החברתיות, היא זכתה לכותרות באתרים מרכזיים בעולם, ובהם הדיילי מייל, האינדיפנדנט, הניו יורק פוסט וההאפינגטון פוסט.

בתמונה רואים את נתניהו מצביע לעבר אדם בקהל במהלך מסיבת העיתונאים במלון המלך דוד, כאשר הצל של האצבע שלו נופל מעל השפה של מרקל ויוצר מעין שפם, הדומה לזה של אדולף היטלר.
  
"רק ניסיתי למצוא מקום טוב כדי לצלם אותם", מסביר הצלם מרק ישראל סלם, מיקמתי את עצמי מול שניהם וצילמתי את התמונות שהייתי צריך עבור הסיפור. בסיומה, כשראיתי את נתניהו מתחיל להצביע, חשבתי שזה מעניין, אז התחלתי לצלם, שבע תמונות בשנייה".

התמונה המדהימה של הצלם מרק ישראל סלם

מאוחר יותר, סלם מיין את התמונות במחשב שלו. הוא שם לב לתמונה, חשב שמדובר בתמונה ייחודית וכלל אותה במייל התמונות ששלח לעורכי הדה פוסט. אחד מעורכי האתר, שמייד זיהה את התמונה הייחודית, העלה אותה לדף הפייסבוק. בתוך דקות, קיבל הפוסט מאות שיתופים ולייקים.

מערכות הג'רוזלם פוסט ודה פוסט הוצפו בפניות מגופי תקשורת אחרים בעולם, שביקשו לדעת האם התמונה עובדה והאם אפשר לעשות בה שימוש.

בהנהלת הג'רוזלם פוסט קיבלו בתחילה החלטה לא לפרסם אותה באתר האינטרנט ובעיתון, או בגופי תקשורת נוספים, אבל התמונה הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות. בין גופי התקשורת שפרסמו אותה היו הדיילי מייל, ההאפינגטון פוסט, הדראדג' ריפורט, הניו יורק פוסט והאינדיפנדנט.

סלם מספר כי הוא לא התכוון ליצור מהומה: "כשראיתי את התמונה על המחשב שלי, חשבתי שהיא מיוחדת ומצחיקה. זו לא היתה כוונתי להעליב את מרקל בשום צורה או ליצור קונטוציה נאצית".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן