צלפים ירו על פקחי האו"ם בדרכם לחקור את השימוש בנשק כימי

צלפים לא מזוהים ירו ופגעו היום (ב') ברכב שהיה חלק מהשיירה של פקחי האו"ם בדמשק, בשעה שהיו בדרכם לפרברי העיר, לחקור את הטענות בדבר שימוש נרחב בנשק כימי בשבוע שעבר.

"הרכב הראשון בשיירה של צוות החקירה לעניין הנשק הכימי נורה בכוונה מספר פעמים על ידי צלפים" אמר דובר מטעם הארגון. הדובר הוסיף כי לא דווח על נפגעים אבל הרכב יצא מכלל שימוש, והם נאלצים להמתין לרכב חלופי.

הדובר הוסיף כי "חובה להבהיר שוב כי כל הצדדים צריכים לשתף פעולה כדי שהצוות יוכל לעשות את עבודתו החשובה בבטחה". למרות שבהודעה מטעם האו"ם לא הופנתה אצבע מאשימה כלפי מי מהצדדים הלוחמים, משטרו של אסד הפנה אצבע מאשימה כלפי המורדים כמי שביצעו את הירי היום.

מוקדם יותר היום דווח כי לפחות שתי פצצות מרגמה פגעו באזור המלון בו שוכנים פקחי האו"ם בדמש. לפי דיווחים של עדי ראייה, אחת הפצצות נפלה בסמוך למלון "ארבע העונות", בו שוהים הפקחים.

צילום: רויטרס

במקביל גם קיצר ראש ממשלת בריטניה את חופשתו וחזר ללונדון כדי לכנס ישיבה של מועצת הביטחון של בריטניה. המועצה תדון בדרך התגובה לידיעות כי משטר אסד ביצע תקיפה כימית נרחבת נגד אזרחי סוריה. "הוא חוזר בגלל המצב בסוריה, כדי לדון בתגובות האפשריות", מסר מקור לסוכנות הידיעות.

אמש כבר אמר בכיר בממשל האמריקאי כי יש להם מעט מאוד ספקות בכך שממשלת סוריה הורתה על התקיפה בנשק כימית כנגד אזרחים, וכי מבחינתם כל החלטה לפתוח את האיזור בו קרה האירוע לפקחי האו"ם ממילא "מאוחרת מדי מכדי להיות אמינה".

"בהתבסס על מספר הקורבנות שדווח, על התסמינים שדווחו כי הופיעו אצל אלה שנהרגו או נפגעו, עדויות מהשטח ועובדות נוספות שנאספו ממקורות גלויים, קהילת המודיעין האמריקאית, ושותפיה הבינלאומיים – יש לנו מעט מאוד ספק בכך שהתקיימה תקיפה כימית בידי הממשל על אזרחיו", אמר המקור.

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן