צניחה חופשית בשווקים: וול סטריט נפלה, פייסבוק נסוגה ב-1.7%

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל הערב כצפוי בירידות על רקע דבריו הודעתו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, אתמול, והמהומה שחוללו בשוקי העולם. לכך הצטרפו נתוני מקרו חלשים שפורסמו היום בארה"ב ובסין.

מדד הדאו ג'ונס נפל ב-2.4%, ה-S&P 500 צנח ב-2.5% והנאסד"ק איבד 2.3% מערכו. פייסבוק נסוגה ב-1.7% לאחר שערכה הערב אירוע בו הכריזה, כצפוי, על היכולת לצלם ולשתף וידאו באמצעות אפליקציית הצילום אינסטגרם, אותה רכשה ב-2011 תמורת כמיליארד דולר.

באירופה ננעל היום המסחר בירידות חדות: בורסת לונדון נחלשה ב-3%, בורסת פרנקפורט איבדה 3.3% מערכה ובורסת פאריס רשמה ירידה של 3.7%. באסיה ננעל היום המסחר גם כן בירידות: בורסת שנחאי נחלשה ב-2.8%, בורסת טוקיו איבדה 1.7% מערכה ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 2.9%.

צילום: רויטרס

נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, הסביר אמש במסיבת עיתונאים את השיקולים מאחורי החלטת הבנק להמשיך את תכנית ההרחבה הכמותית. לטענת ברננקי, "השיפור בשוק העבודה ובשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים, אולם התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב".

לטענת ברננקי הבנק ימשיך לתמוך ולתמרץ את המשק, גם כאשר יהיה שיפור משמעותי בשוק העבודה ובכלכלה. להערכת הבנק הפסקת הרכישות צפויה ב-2014, אך מותנית בעמידה של הכלכלה האמריקאית ביעדי הצמיחה שהציב הבנק. 

שמן נוסף למדורה העתידית שעוררו דבריו של ברננקי עלולים להוסיף נתוני תביעות האבטלה הראשוניות שפורסמו היום בארה"ב. על פי הנתונים שפרסם משרד העבודה הסתכמו תביעות האבטלה החדשות בשבוע החולף בכ-354 אלף, עלייה של 18 אלף (עלייה של יותר מ-5%) לעומת השבוע שקדם לו.

עוד פורסם היום בארה"ב מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור לחודש יוני, אשר עמד על 52.2 נקודות. זאת לעומת צפי האנליסטים אשר הצביע על קריאה של 52.5 נקודות. במאי עמד המדד על 52.3%. מכירות הבתים הקיימים (יד 2) עלו לעומת זאת בחודש מאי עד לקצב שנתי של 5.18 מיליון בתים, עלייה של 4% לעומת אפריל אז עמד הנתון על 4.97 מיליון בתים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן