צפו באובמה פונה אל העם הסורי ביו-טיוב: "נעביר מיליון חיסונים"

אז מי אמר שארה"ב אינה מתערבת מספיק בנעשה בסוריה? נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום כי מדינתו תגביר את הסיוע ההומניטרי לסוריה, ואף קרא למדינות נוספות לעשות יותר כדי לסייע לאו"ם, אשר מתקשה לעזור למיליוני האזרחים במדינה שסועת הקרבות וליותר מ-700 אלף פליטים שברחו ממנה.

אובמה הוסיף כי אישר העברת 155 מיליון דולר נוספים לטובת אספקת מזון, בגדים וטיפול רפואי לפליטים הסורים, אשר יגדילו את תמיכתה של ארה"ב לכ-365 מיליון דולר. הוא גם פרסם הצהרה ביו-טיוב עם כתוביות בערבית, בה הוא מדבר ישירות לעם הסורי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק

אובמה ספג ביקורת על שלא עשה יותר כדי לסייע למורדים המנסים להפיל את נשיא סוריה, בשאר אל אסד, על רקע הדאגה במדינות המערב מההשפעה הגוברת של הקיצונים האיסלמיים בקרב המורדים.

אובמה פונה לעם הסורי | צילום מסך

אובמה אמר שהוא מתחבט האם התערבות צבאית אמריקנית במלחמת האזרחים בת 22 החודשים תסייע בפתרון סכסוך הדמים, או רק תרע את המצב. האו"ם מדווח כי יותר מ-60 אלף אנשים נהרגו במהלך המרד.

היום הבטיח כי כספי הסיוע ינוצלו להעברת מזון ומים נקיים לסורים. "זה אומר בין היתר גם חיסונים עבור מיליון ילדים סוריים", אמר אובמה בהצהרה. "סיוע אמריקאי – פירושו אספקת חורף ליותר מחצי מיליון בני אדם בחאלב, חומס והדיר א זור".

האו"ם מסר שהוא זקוק ליותר ממיליארד דולר כדי לסייע לפליטים, ולעוד 520 מיליון דולר כדי לעזור לאזרחים הנמצאים בתוך סוריה, אולם הוסיף כי עד אתמול השיג רק 3% מהיעד.
"היום אני גם קורא לקהילה הבינלאומית לעשות יותר כדי לסייע לסורים הנזקקים ולתרום לטובת הסיוע ההומניטרי של האו"ם", אמר אובמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן