צפו בסרטון: כך נראה "בונקר המיליארדרים" הגדול ביותר בעולם

כבר מגיל צעיר לימדו אותנו עד כמה חשוב לדאוג לעתיד ולהתכונן לכל מצב שלא יבוא, אך נראה כי יש מצבים אליהם פשוט אי אפשר להתכונן. כיצד ניתן, למשל, להתכונן מראש לאסונות בקנה מידה עולמי דוגמת פגיעת אסטרואיד ענק, מלחמת עולם, נשורת גרעינית או רעידות אדמה אדירות? ובכן, מסתבר כי דווקא אפשר בהחלט להתכונן לכל אלו, וכי כמו בתחומים רבים נוספים בחיינו – בסופו של יום, גם זו שאלה של כסף.

המשך התחזקותם של עשירי העולם והעושר אשר בידיהם, יד ביד עם העלייה החדה במפלס האיומים העולמיים אשר צצים בזה אחר זה, הביאו בשנים האחרונות לפריחתו של שוק דירות היוקרה לעידן הפוסט אפוקליפטי, אם כזה אכן יגיע. לא מדובר בדירות יוקרה רגילות, שכן הן אינן נמצאות במגדלים גבוהים וגם לא כוללות מרפסות נוף או גינות מרווחות; גם לא מדובר בהשקעת נדל"ן חכמה, שכן ערכן לא צפוי לעלות בעוד הבעלים נדרשים לשלם "דמי חבר" כבר כעת, בכדי להבטיח את מוכנותן לשעת חירום. ועדיין, מדובר בדירות מפנקות במיוחד אשר יבטיחו לדייריהן בטחון מוחלט (אשר יהפוך למצרך נדיר במיוחד במקרה הצורך) ויבטיח את המשך חייהם – ומבלי לפגוע יתר על המידה באיכות החיים לה הם רגילים.

מאז החלו ראשוני הסנוניות לפרוץ את התחום, עוד ועוד חברות ויזמים החליטו להצטרף לזירה ולהתחרות על ליבם של העשירים. מתחמים שונים נפתחו בכל רחבי העולם, ואותם עשירים מיהרו לשריין לעצמם מקום, לכל צרה שלא תבוא. לעתים נדמה כי דירת פאר באחד מאותם מתחמים הפכה ללא פחות מסמל סטאטוס – כזה שהחליף את היאכטה או המטוס הפרטי.

כעת, כאמור, מגיע תורו של שחקן חדש להיכנס לזירה – עם השקתו של מתחם Oppidum, אשר התרחשה השבוע תחת הכותרת "בונקר היוקרה הגדול ביותר בעולם". מתחם הענק כולל עשרות מתחמי דיור מפוארים, שטחים ציבוריים נרחבים ומפנקים ועוד שלל שירותים ואטרקציות אשר אמורים, על פי התכנון, למשוך את עשירי העולם ולשכנע אותם לבחור להעביר את ימיהם שלאחר האפוקליפסה דווקא שם.

מיקומו של מתחם הענק נשמר בסוד מוחלט, כשגם רוכשי הדירות עצמם לא יודעים בדיוק היכן ממוקם הקומפלקס היוקרתי. הפרט היחיד אשר ניתן לחשוף הוא כי האתר נמצא בגבולות צ'כיה, כנראה באזור ההררי והנידח במדינה. שטחו הכולל נפרש על פני 323,000 רגל מרובע, אשר הופכים אותו, כאמור, למתחם היוקרה הגדול ביותר שנבנה בכדור הארץ. גודלו העצום של המתחם מאפשר לחברה להציע גם דירות ענק, אשר גודלן עולה על 600 מ"ר – נתון מרשים במיוחד כשמביאים בחשבון שמדובר בדירות תת קרקעיות החצובות בסלע. אם תרצו דירות קטנות יותר, תוכלו "להסתפק" בדירות בגודל מעט יותר מ-100 מ"ר.

בנוסף לדירות היוקרה, כאמור, מציע המתחם לדייריו גם שורה של פינוקים ושירותי יוקרה אשר יסופקו בחינם לתושבים. כך, למשל, בעוד יתר האנושות תתמודד עם השלכותיו של אסון אפוקליפטי, דיירי המתחם יוכלו ללכת למתחם הספא היוקרתי, לחדר הכושר הענק, לחדר הסנוקר, למתח הקזינו או למתחם ההסעדה. בדירות עצמן תוכלו למצוא גם מרתפי יין פרטיים ואף גלריות אישיות להצגת אוספי האומנות שתביאו אתכם.

וכמה זמן תוכלו לשהות במתחם? מתכנני הפרויקט דאגו לצייד את המתחם באספקה אדירה של מזון, מי שתייה, ציוד רפואי, דלק להפעלת גנרטורים ואפילו חמצן דחוס (למקרה שהאוויר בחוץ יורעל), אשר אמורים להספיק ל-10 שנים רצופות. גם מלאי האלכוהול בבאר, הם מספרים, תוכנן במיוחד בכדי שיספיק עשור שלם מרגע פתיחת המתחם.

בחברה מסרבים לחשוף כמה רוכשים כבר הבטיחו את מקומם במתחם, אך על פי הערכות עשירי העולם לא ישאירו את הדירות ריקות זמן רב במיוחד. עבורם, ככל הנראה, אפילו סוף העולם הוא לא סיבה מספיק טובה בכדי לרדת ברמת החיים אליה התרגלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן