צפו בתמונות: מהומות בספרד – 70 עצורים בהפגנות המחאה

המחאה נגד המשבר באירופה עולה הילוך. בצעד חסר תקדים מתקיימות היום שביתה כללית מולטי לאומית במדינות גוש היורו, תחת הנהגתם של מפלגות האופוזיציה והאירגונים החברתיים. השביתה תחול על מדינות דרום היבשת, ביניהן יוון, איטליה וספרד. בנוסף מתקיימות הפגנות המונים בערים הגדולות מאירופה סמוך למוסדות ממשלתיים.

בספרד דווח על 70 עצורים בהפגנות. עיקר המהומות מתרכזות במדריד כאשר משטרת ספרד יורה כדורי גומי על המפגינים הקוראים להפסקת צעדי הצנע של הממשלה.  

על רקע המחאה, המדדים המובילים באירופה רושמים ירידות קלות: הבורסה הלונדונית יורדת ב-0.7%, מדד ה-Cac 40 הצרפתי יורד ב-0.7% ואילו הדאקס הגרמני רושם ירידה של 0.6%.

בספרד המחאות החלו כבר הלילה ו-42 איש נעצרו בהתנגשויות עם כוחות הביטחון הספרדיים. בפורטוגל הושבתה לחלוטין פעילותה של הרכבת התחתית ויתר התחבורה הציבורית פועלת באופן משובש.

עם יותר מ-25 מיליון אזרחים ברחבי אירופה שנותרו מובטלים, השביתה זוכה לתמיכה גדולה של ארגוני עובדים רבים, אפילו המסורתיים שבינהם, אשר בדרך כלל לא נוהגים לצאת לרחובות. השובתים קוראים למנהיגי גוש היורו, ביניהם פוליטיקאים, ראשי המערכות הבנקאיות קרן המטבע והבנק האירופי המרכזי להפסיק את תוכניות הצנע ולשנות את התנהלותם הכלכלית. 

צילום: רויטרס

על פי דיווח באתר TIME, ארגון העובדים הגדול באירופה, קונפדרציית הסחר המאוחדת, המאחד בתוכו 65 ארגוני עובדים מ-36 מדינות ברחבי היבשת ומייצג כ-60 מיליון חברים, הביע את תמיכתו במחאה הקולקטיבית – עובדה שמהווה איום גדול על האליטה המדינית והכלכלית של האיחוד האירופי.

לדברי חבר הקונגרס הספרדי אלברטו גרזון, "זהו סוג חדש של מחאה. לראשונה אנו רואים שביתה מולטי לאומית שמאחדת את כל הארגונים הסוציאלים ביבשת. זה לא רק ספרד או איטליה או פורטוגל, זהו המאבק של כולם והם דורשים שינוי כולל במבנה ובהתנהלות". גרזון שייך למפלגת השמאל הספרדית המחזיקה ב-7% מהמושבים בקונגרס במדינה. 

התפרעויות הלילה בספרד | צילום: רויטרס

השביתה צפוי להשבית כמעט את כל הפעילות במשק של ארבעת הכלכלות החלשות ביותר בגוש היורו: ספרד, יוון איטליה ופורטוגל. אזרחי המדינות ייצאו לרחובות להפגין נגד קיצוצים נרחבים שמנהיגות הממשלות בשכר, בתשלומי הפנסיה ובהטבות סוציאליות שונות וידרשו רפורמות במטרה להקל את נטל המסים. בנוסף יתקיימו מצעדי תמיכה גם במדינות אחרות ברחבי גוש היורו וכן שביתות מאורגנות בענפי משק שונים. כך למשל עובדי מערך הרכבות בבלגיה יושבת. כמו כן שביתות עובדים צפויות גם במלטה וקפריסין.

הפגנות מחאה צפויות גם באנגליה, גרמניה, שוויץ וטורקיה. כמו כן יתקיימו אירועי מחאה גם במדינות סקנדינביה ומזרח אירופה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן