צפו בתמונות מטורקיה: לפחות שני הרוגים; 900 מפגינים נעצרו

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" מדווח כי שני בני אדם נהרגו בעימותים בין השוטרים למפגינים באיסטנבול. המשטרה הטורקית עצרה יותר מ-900 אנשים במהלך שני ימי ההפגנות, שנחשבות להתנגדות הבולטת ביותר נגד המשטר הטורקי מזה שנים.

שר הפנים של טורקיה, מועמר גולר, אמר כי חלק מהעצורים כבר שוחררו, בעוד חלק אחר צפוי להיות מועמד למשפט. לטענתו, נפגעו בהפגנות 26 שוטרים ו-53 אזרחים, אחד מהם נפגע קשה.

סוף שבוע קשה עבר על טורקיה, לאחר שעשרות אלפי מפגינים יצאו בסוף השבוע האחרון לרחובות בערים איסטנבול ואנקרה – כדי להפגין נגד הקמת מרכז מסחרי באזור כיכר טקסים באיסטנבול.

לדברי גורמי תקשורת הנמצאים באיסטנבול, קצה נפשם של אנשים רבים מהממשלה הטורקית, שלשיטתם מעוניינת לפגוע בחופש הפרט. ראש הממשלה רג'יפ טאיפ ארדואן הציע לקיים שיחות עם המפגינים, אלא שכעת כלל לא קיים מנהיג או הנהגה מוסכמים למפגינים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גורמים רשמיים בממשל הטורקי אמרו אתמול לעיתון "הורייט", כי בשעות הצהריים שוחח גול עם מושל איסטנבול, חוסיין אווני מוטלו, שר הפנים מועמר גולר וראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן. גול הדגיש בפניהם כי הסיטואציה עדינה מאוד וביקש מהם להפגין מתינות.

איסטנבול | צילום: רויטרס

לאחר השיחה הורה שר הפנים למשוך את כוחות המשטרה מכיכר טאקסים, ולאפשר את העצרת שמתכננים לערוך במקום אנשי מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה.

עדי ראייה סיפרו כי גם במהלך יציאתם מהמתחם המשיכו השוטרים לירות גז מדמיע לעבר המפגינים בשדרות איסתיקלל וברחובות הראשיים גומושויו ובשיקטאש המובילים אל הכיכר.

בהצהרה כתובה שהפיץ אחר הצהריים, אמר גול כי על כוחות הביטחון לנהוג בזהירות יתר וברגישות עם המפגינים, ולא לגרום לאירועים מעציבים. הוא סיפר כי שוחח בעניין עם גורמים רשמיים, בהם גם ארדואן. "אני מאמין שכולם יפעלו מיד כדי להבטיח את השקט ולאפשר דיון בנושא".

הנשיא הטורקי הבהיר כי חשוב לדון בתכנית השיפוצים השנויה במחלוקת באופן תרבותי. "עלינו להיות פתוחים לדיאלוג ולהטות אוזן לדעות שונות. במדינה דמוקרטית, יש להגיב באופן לא פוגעני, בשיקול דעת וברוגע. במקביל, על הגורמים הרשמיים לעשות מאמץ ולהקשיב למחשבות וחששות שונים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן