צפו בתקציב המלא: "בסוף התהליך האזרחים יחיו בחברה חזקה"

תקציב המדינה הוגש לכנסת ועתה עלה לאתר של משרד האוצר: "אמנם האזרחים ישלמו קצת יותר מיסים אבל בסופו של תהליך הם יחיו בחברה שלמה ובמדינה חזקה לתקן יותר קשה מאשר להרוס", כך אמר הבוקר יאיר לפיד בדבריו בועדת הכספים מוקדם יותר היום.

לפיד סקר בפני חברי הכנסת את עיקרי תקציב המדינה לשנים 2013-2014. "הדבר שהשכבות החלשות זקוקות לו זו מדינה חזקה" אמר לפיד. "מה שעשינו הוא לא הכי פופולרי אבל הוא הכי אחראי. יש עמדה שטוענת שהיינו צריכים להגדיל את הגירעון, אבל הבעיה היא שבמקרים כאלה יש פגיעה באמינות הפיסקאלית ודירוג האשראי של המדינה נפגע. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

לצפייה בתקציב המדינה המלא לשנת 2013-2014 – לחצו כאן

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"זה לא לוקח יומיים, לתקן תמיד יותר קשה מאשר להרוס", המשיך לפיד. "רוב האנשים סביב השולחן הם אנשים פוליטיים. קל לכם לדמיין את עצמכם במקומי. אדם פוליטי לא רוצה להיכנס לתפקידו ומיד להעלות את המע"מ באחוז אחד. עושים רק אם אין ברירה, כדי לתקן את המשבר הפיסקאלי".

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

במהלך דבריו של לפיד, תקפוחברי כנסת רבים בשאלות ובטענות לשר האוצר אך הוא העדיף להמשיך ולהציג את התקציב. "הבאנו את שר האוצר לא כשק חבטות אלא כדי לשאול ולהבין" אמר יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי.

סלומינסקי התייחס לדבריו של לפיד ואמר כי "קיבלנו ירושה של 40 מיליארד ש"ח גירעון. יש כאן בעיה לא פשוטה שאינה קלה לאף אחד. גם מי שיצביע בעד התקציב, לא יעשה את זה בלב קל. במסגרת הוועדה ננסה כמה שיותר לשפר ולתקן את הגזירות החדשות ולהעביר כמה שיותר עומסים שמכבה אחת לאחרת".

זהבה גלאון (מרצ) פנתה ללפיד ואמרה כי "אין ספק שקיבלת ירושה קשה, אבל מהר מאוד אימצת את הרטוריקה של קודמיך בתפקיד. שר אוצר לא יכול להסתפק באמירות ציניות שלבו נשבר מדאגה לחלשים בזמן שהוא משית גזרות אכזריות. אתה מגיש תקציב פחדני, שלא מתעמת עם ממסדים גדולים שמולם צריך להפגין אומץ".

אתה לא מתמודד עם מערכת הביטחון, לא עם מפעל ההתנחלויות ולא עם הטייקונים ובעלי ההון שהתקציב לא נוגע בהם", המשיכה גלאון. "אפילו ההבטחות על קיצוץ במוסדות שלא מלמדים ליבה, נדחו ורוככו".

מרכזת הקואליציה, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) סימנה את הגזירות הבעייתיות: "מס על משפרי דיור, מס עקרות בית, 1.5% גורף במס הכנסה, סבסוד מעונות היום, נקודות זיכוי לאקדמאים ,אלו הגזרות שלא יעברו את אישור הוועדה. בתקציב צריך להיות חוץ מגזרות גם חזון, ראיית ארוכת טווח, אופק ותקווה בעיקר לצעירים ולמעמד הביניים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן