צפו: כלי טיס מצניח בירה על מבקרי פסטיבל מוזיקה בדרום אפריקה

זמן שבמדינות רבות נידונות כעת סוגיות בטחוניות ומוסריות בשימוש בכטב"מים – או: כלי טייס בלתי מאוישים – בקרב אוכלוסייה אזרחית, יש מי שדווקא מקדם את הרעיון בדרכים מקוריות במיוחד. בפסטיבל מוזיקה שנערך בסוף השבוע האחרון בדרום אפריקה שימש כטב"מ ייעודי להזמנת פחיות בירה ישירות לתוך קהל האוהדים ברחבת המופעים.

גשם של פחיות בירה

בפסטיבל הרוק בעל השם המשוגע אופיקופי, שנשמע יותר כמו שם של אחד משירי יונסי, חשבו על רעיון משוגע לא פחות לאפשר לאלפי החוגגים ליהנות מאספקה מובטחת של בירה לכל אורך שלושת ימי הפסטיבל בלי לנטוש את רחבות המופעים. אנשי הפסטיבל בנו אוקטוקופטר – מסוק זעיר בעל 8 מדחפים, שהצניח את המשקה שאי אפשר בלעדיו ישר על ראשיהם של המזמינים, בתקווה שיצליחו להושיט את ידם בזמן ולתפוס את הפחיות.

המכשיר, שזכה לכינוי "מאנה", ע"ש המן שירד לבני ישראל במדבר על פי המסופר בספרי שמות ובמדבר, נוסה לראשונה בחודש אפריל, אז נשלט ע"י בקר אנושי שאחז בשלט עצום. הדגם הסופי כבר היה אוטונומי למדי, והונחה ע"י מיקומי ה-GPS שנשלחו אליו מאפליקציית הסמארטפונים של הפסטיבל ע"י המשתמשים בכל פעם שהזמינו אספקה נוספת.


צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Oppikoppi

קארל הופמן, מנהל הפסטיבל, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי "לאנשי (האספקה) יש כטב"מ משלוחים ייעודי. הם שולחים את הבירה למיקום ה-GPS והיא מונחתת עם מצנח" מגובה של 50 מטר מעל הקהל. הוא הוסיף כי "זה דבר כמעט תנ"כי שבירה נופלת מהשמים", וכי "בכל פעם שמופל מצנח קהל של 5,000 איש מריע". המארגנים בנו כמה כלים מהדגם הייעודי אך השתדלו לא להטיס כמה מהם בו זמנית במהלך הפסטיבל.

דרך המשלוחים המקורית היא כמובן הימור לא קטן עבור המארגנים. באתרים רבים ציינו את הסכנה שבפגיעה של פחית בירה בראשם של חוגגים, במיוחד לאור העובדה שבדרום אפריקה החורף בעיצומו ולמרות מזג האוויר הבהיר מנשבות רוחות קלות מדי פעם. כל זה, כאמור, בנוסף לסוגיות המשפטיות הקשורות לשימוש בכלי טייס בלתי מאוישים בקרבת אוכלוסייה אזרחית.

יש לציין כי לא מדובר בפעם הראשונה בה כטב"מים משמשים לצרכי בידור אזרחיים. בשנים האחרונות כיכבו קואדרוקופטרים (כלים בעלי 4 מדחפים) בלא מעט מופעי ענק, דוגמת פסטיבל הענק השנתי Klangwolke באוסטריה בשנה שעברה. עם זאת, הכלים הללו בד"כ עופפו מעל שטחים שפונו מאנשים, כחלק מאמצעי הביטחון נגד מקרי אסון העלולים לקרות כאשר מכשיר כזה מתרסק.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

אפליקציית Zazoo הישראלית מגייסת 2 מיליון דולר

מתל אביב לאילת ב-7 דקות: הכירו את Hyperloop

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן