צפו: שר בולגרי נפגע מכדור שלג בהפגנה נגד מחיר החשמל

הציבור הבולגרי יצא היום לרחובות במחאה על מחירי החשמל המאמירים במדינה הענייה ביותר באיחוד האירופי. ביותר מ-10 ערים במדינה הפגינו התושבים נגד חשבון החשמל האחרון שקיבלו, שבו הורגשה ביתר שאת עלייה של 13% במחיר, על רקע הגידול בצריכה בשל החורף הקר.

כשהם זועקים סיסמאות כמו "מאפיה תתפטרו", צעדו אלפי תושבים ברחובות הערים סופיה, ורדה, פלובדיב ובלאגובגראד, שרפו את חשבונות החשמל ודרשו הלאמה מחודשת של ספקיות החשמל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מאות אנשים חסמו את התנועה בעיר הנמל ורנה, נופפו בחשבונות החשמל לחודש ינואר, בשעה שבמרכז העיר פלובידב שרפו אנשים את חשבונותיהם אל מול מטה חברת החשמל המקומית EVN. בחברה דיווחו על הצתת שתי מכוניות חברה הלילה.


ראש ממשלת בולגריה בוריסוב. מבחן לפופולריות שלו | צילום: רויטרס

שוק החשמל בבולגריה מחולק לשלושה מחוזות, הנשלטים על החברות הצ'כיות CEZ, אנרגו-פרו והחברה האוסטרית EVN.

מחירי החשמל רגישים פוליטית במדינה מאחר שחשבונות החשמל מחסלים חלק גדול מההכנסה בבולגריה, בייחוד במהלך חודשי החורף, במדינה שבה השכר החודשי הממוצע הוא 350 יורו (כ-1,730 שקל), הרבה פחות מהמצב באיחוד האירופי.

ההפגנות מגיעות על רקע הבחירות הצפויות המדינה ביולי, אשר יבחנו מחדש את הפופולריות של ממשלת המרכז-ימין של בויקו בוריסוב, אשר התמיכה בו נפגעה בשל צעדי הצנע, ההכנסות הנמוכות ושיעור האבטלה הגבוה.

מחיר החשמל בבולגריה זינק ב-13% בחודש יולי, אך השפעת העלייה לא הורגשה במרבית הבתים עד תחילת החורף, שבו החלו לצרוך כמות גדולה יותר של חשמל.

שר האנרגיה דלבן דוברב, אשר נפגע מכדור שלג שזרקו עליו מפגינים, אמר לכתבים כי המשרד הורה לבדוק את החשבונות הגבוהים ביותר, והוסיף כי נראה שרבים מהם מכסים פרק זמן ארוך יותר מחודש אחד. גם חברות החשמל אמרו שהן בוחנות את התלונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן