צ'ק הישראלית נרכשת על ידי Intuit ב-360 מיליון דולרים

חברת הסטארטאפ הישראלית צ'ק (Check), העומדת מאחורי אפליקציה סלולרית לניהול פיננסי, הודיעה על רכישתה על ידי חברת Intuit האמריקאית. סכום העסקה עומד על כ-360 מיליון דולרים והיא צפויה להסגר לקראת הרבעון הרביעי של 2014.

עוזרת בניהול תשלומים

חברת צ'ק עומדת מאחורי אפליקציה המאפשרת למשתמשים להתעדכן במצבם הפיננסי ישירות ממכשירי הסמארטפון או הטאבלט שלהם. לצד אפשרות ניהול החשבון, האפליקציה מאפשרת למשתמשים לבצע תשלומים שוטפים כגון חשבונות, מיסים וכדומה, כמו גם לקבל תזכורות אודות מועדי התשלום השונים.

מאחורי הקלעים, האפליקציה לומדת את הרגלי "הבזבוז" או ההשקעה של המשתמשים, מנתחת עבורם את הנתונים ומציגה את המידע במטרה לעזור להם לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר בעת ההתנהלות היום-יומית שלהם.

Intuit האמריקאית מציעה פתרונות ניהול פיננסי ועסקי לעסקים קטנים, רואי חשבו וכמובן, צרכנים. בין שירותיה מציעה ניהול תלושי שכר, הכנת והגשת דוחות מס לצד ניהול פיננסי אישי. שני המוצרים הפופולארים והמוכרים של החברה, Quicken ו-Mint, מאפשרים למשתמשים לעקוב אחר הוצאות כספיות שונות ולתכנן את ההוצאות הכספיות העתידיות.


צ'ק. אקזיט של 360 מיליון דולר | תמונה: צילום מסך

רכישתה של החברה הישראלית תפתח למשתמשיה של האמריקאית גם את אפשרות התשלום המדוברת, לצד שיפור ושדרוג אפשרויות ניהול הכספים הקיימות כבר היום. מטרתה של Intuit היא להפוך ל-One Stop Shop בכל הנוגע לתשלומים וכספים – והרכישה הנוכחית מקדמת אותה אל עבר מטרה זאת.

בהצהרה רשמית ציין גיא גולדשטיין, מייסד ומנכ"ל צ'ק, כי "השוק הסלולרי הוא רכיב עיקרי בין הרכיבים המאפשרים תשלום חשבונות. אנו שמחים על הרכישה ומביאים למיזוג עם Intuit את הכישרון, חשיבת המובייל המתקדמת שלנו ואת רוח החדשנות שלנו כדי לבנות יחדיו מוצרים שישמחו צרכנים ויהפכו לחלק מחיי היומיום הפיננסיים שלהם."

צ'ק הוקמה ב-2007 ומונה כיום 10 מיליון משתמשים רשומים בארצות הברית. על פי החברה, במערכותיה מתבצעות עסקאות פיננסיות בהיקף של למעלה מ-500 מיליון דולרים בשנה. לחברה משרדים בכפר סבא ובפאלו אלטו, קליפורניה.

במסגרת הרכישה, תצטרף צ'ק לקבוצת ה-Consumer Ecosystem של Intuit. משרדיה של החברה בישראל יהפכו למשרדים המקומיים של Intuit, כאשר גולדשטיין יכהן כסגן נשיא השלוחה.

לכתבה גיקטיים

עוד בגיקטיים:

תנאי ההעסקה של הדור החדש: אופניים, מהבית ועם תן ביס טבעוני

אחרי 21 שנות פעילות: קרן ההון סיכון ג'מיני הגיעה לסוף דרכה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן