צ'ק שמן: השחקנים המרוויחים ביותר השנה בתעשיית הקולנוע העולמית

בפעם השלישית ברציפות, הסכום האסטרונומי שרוברט דאוני ג'וניור מקבל כמשכורת – 80 מיליון דולר – הוא יותר מכל שחקן אחר בעולם. בעזרת דחיפה מאיירון מן הוא הביס ב-30 מיליון דולר את ג'קי צ'אן, שנמצא במקום ה-2.

למרות שסין היא אולי הקרקע הטובה ביותר עבור הקריירה הקולנועית של צ'אן, הטעם הלאומי בסרטים היה לטובת שובר הקופות "הנוקמים 2: עידן אולטרון" של דאוני, אשר קצר 240 מיליון דולר בסין בלבד, מה שהבטיח את מיקומו של דאוני בראש רשימת השחקנים בעולם שמרוויחים הכי הרבה כסף. מהוליווד, דרך הונג קונג ובוליווד, הדירוג בוחן את המשכורות של הכוכבים בעולם, וכולל גברים בלבד.

"תמיד הסתכלתי על המפה… אני חושב שהעולם שייך לנו. אמריקה שייכת לי. סין שייכת לכם", אמר צ'אן, שעשה הון עתק דרך כיכובו בשיתופי פעולה מזרחיים-מערביים כמו "דרגון בלייד" ודרך מותגים שנושאים את שמו כולל רשת קולנוע ומוצרים שונים.

איירון מן שמר על המשכורת היפה שלו. רוברט דאוני ג'וניור | צילום: thinkstock

למרות ששחקנים זרים שמשחקים בסרטים בארה"ב מופיעים ברשימה כבר זמן רב – האירי ליאם ניסן, הבריטי דניאל קרייג והאוסטרלי יו ג'קמן הגיעו כולם לרשימת השחקנים המרוויחים בעולם בעבר – אף פעם לא נבדקה העבודה שלהם בתעשיות הקולנוע הבינלאומיות בלבד.

כתוצאה מכך, 12 שחקנים חדשים הצטרפו לדירוג, חמישה מהם אוספים את הצ'קים שלהם מבוליווד. שלושה מהם הגיעו לעשירייה הפותחת: אמיטב באצ'אן וסלמאן קהאן מדורגים במקום ה-7 עם 33.5 מיליון דולר, ממש לפני אשקאי קומאר שקיבל 32.5 מיליון דולר.
שישה שחקנים מתוך העשירייה הראשונה הם אמריקאיים, כולל וין דיזל שהגיע למקום השלישי, והרוויח 47 מיליון דולר הודות לחלקו בהצלחת "מהיר ועצבני 7". הגרסה האחרונה של סדרת הסרטים הרוויחה דרך זיכיונות בעולם כ-1.5 מיליארד דולר, 77% מהם מחוץ לגבולות ארה"ב ו-400 מיליון דולר מהם בסין בלבד.

"הכוונה הכוללת (של "מהיר ועצבני") הייתה לגוון את הוליווד ובכמה דרכים לשנות את הפנים של הוליווד", אמר דיזל לפורבס. 

שוק הסרטים בסין זינק ב-34% השנה ל-4.8 מיליארד דולר | צילום: thinkstock

בעוד שהקופות של ארה"ב וקנדה הראו צניחה של 5% ל-10.4 מיליארד דולר בין 2013 ו-2014, שוק הסרטים הגלובלי ממשיך לצמוח, במיוחד בסין, שם הוא קפץ ב-34% ל-4.8 מיליארד דולר. קופות הכרטיסים בעולם, שמספרן הולך ועולה, צריכות כוכבים כמו דיזל, אשר יכולים לחצות גבולות תרבותיים ולהציג שפה משותפת.

או כוכבים שיכולים לבדר את אלו שמעדיפים את הספה. זוהי האסטרטגיה של אדם סנדלר, שסרטיו פופולריים בקרב הקהל הביתי כבר שנים. סנדלר חתם השנה על חוזה אקסקלוסיבי בן ארבעה סרטים עם נטפליקס, מה שעזר לו להכניס לכיס כ-41 מיליון דולר, למרות שקופות הכרטיסים היו יבשות לאחרונה. זהו סכום של יותר מ-9 מיליון דולר מעמיתו הקומיקאי מארק וולברג, אשר סוגר את העשירייה הראשונה עם 32 מיליון דולר.

דבר נוסף שעוזר לשחקנים לקבל צ'ק שמן, הוא אם הם מפיקים בעלי עין טובה. ברדלי קופר, אשר מדורג במקום ה-4 עם 41.5 מיליון דולר, הפיק ושיחק ב"צלף אמריקאי, אשר בוים על ידי קלינט איסטווד לאחר שסטיבן שפילברג פרש מהאפוס הצבאי. טום קרוז (במקום ה-6 עם 40 מיליון דולר) הוא גם מפיק בסרטי משימה בלתי אפשרית, והוא מסוגל להרוויח מיליונים בהתאם לביצועים של שוברי הקופות.

34 השחקנים המרוויחים ביותר ברשימה, שמגיעים מ-7 מדינות, הרוויחו ביחד סכום אדיר של 941 מיליון דולר, לפני מיסים ועמלות, בתקופה שבין ה-1 ביוני 2014 וה-1 ביוני 2015. הרשימה כוללת את המשכורות לפני שהפחיתו מהם דמי ניהול ומיסים. הנתונים מבוססים על מידע מחברת המחקר נילסן, קופת הכרטיסים מוג'ו ואתר IMDB, כמו גם על ראיונות עם סוכנים, מנהלים, עורכי דין – וכמובן גם עם הכוכבים עצמם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן