צרות של עשירים: "מיליון אחד כבר לא מספיק כדי להרגיש עשיר"

הדולר של היום כבר לא שווה כמו פעם, וזהו ככל הנראה גם גורלם של מיליון דולר. מסקר שערך בנק ההשקעות UBS עולה כי ההגדרה של אדם עשיר השתנתה והיום מיליון דולר כבר לא מספיק על מנת להיחשב מיליונר – צריך 5 מיליון דולר לפחות. 

בסקר השתתפו כ-4,500 משקיעים. ממצאי הסקר עולה כי אנשים בעלי מיליון דולר כבר לא מרגישים עשירים. בנוסף על פי ההגדרה החדשה, עושר הוא מצב בו אין גבולות פיננסיים. כ-50% מהנשאלים אמרו שהם מרגישים עשירים כשאין מגבלות פיננסיות כלשהן על פעילותם. 

הסקר בדק את נכסיהם של המשקיעים בכל תחום, למעט נדל"ן. נכסיו של כל אחד ממשתתפי הסקר מסתכמים בלפחות 250 אלף דולר, כשאר ל-50% מהם יש לפחות מיליון דולר. 

וורן באפט | צילום: רויטרס

10% מהנשאלים אמרו שעושר פירושו לעולם לא לעבוד שוב ו-10% נוספים אמרו שעושר זה הבטחה לאיכות חיים גבוהה עבור הדורות הבאים. ואכן, 4 מתוך 5 משקיעים מספקים תמיכה כלכלית לילדים בוגרים ו-1 מכל 5 מהנשאלים חי באותו בית עם הילדים הללו. 

על פי הסקר, רוב הנשאלים שיש להם ילדים העידו כי אחת הדאגות העיקריות שלהם היא מצבם הכלכלי של ילדיהם ו/או נכדיהם. 58% אמרו כי הדאגה הגדולה ביותר שלהם היא לכך שיוכלו לספק להם את הצרכים הסיעודיים שלהם בגילם המבוגר. 

כ-54% העידו כי הם מסייעים לילדיהם או להוריהם בהוצאות מינוריות כגון: קניית מצרכים,הוצאות חינוך והלוואות. עבור המיליונרים סיוע מסוג זה אינו מהווה אתגר כלכלי. למעשה, 82% מהם אף אמרו שהם נהנים מזה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן