קבלת פנים חיובית לפלוג בבורסה: מדד ת"א 25 רשם אתמול בעליה של 0.7%

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה בתל אביב ננעל הערב בעליות שערים לאחר הודעת ראש הממשלה ושר האוצר על מינויה של ד"ר קרנית פלוג לנגידה הבאה, ועל רקע הסגירה החיובית בוול סטריט ביום שישי. 

מדד תל אביב 25 התחזק ב-0.7%, מדד תל אביב 100 עלה ב-0.7%, ומדד הבנקים קפץ ב-1.% מדד התקשורת הוסיף 0.9% לערכו, מדד הנדל"ן עלה ב-0.5%, מדד הנפט והגז התחזק גם הוא ב-0.5% ומדד הטכנולוגיה זינק גם הוא ב-1.4%.

לאחר אישור הסכם הפשרה בוושינגטון, אשר סיים את ההשבתה הפדרלית ודחה לעת עתה אפשרות של חדלות פירעון אמריקאית, הגיבה הבורסה בוול סטריט בחיוב כאשר מדד ה-S&P 500 רשם ביום שישי עליה של 0.7% ושיא חדש. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.2% ומדד הנאסד"ק זינק ב-1.3%. העליות הגיעו גם על רקע נתונים חיוביים לגבי כלכלת סין שקצב הצמיחה בה הואץ.

הבורסה בתל אביב | צילום: אהוד כהנים

לאחר יותר ממאה ימים מפרישתו של סטנלי פישר, הודיעו היום ראש הממשלה ושר האוצר  על מינויה של ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל. גורמים במשק בירכו על המינוי ואמרו כי ימנע זעזועים בנק. 

"תפקודה נטול הדופי של קרנית פלוג בפרק הזמן שבנק ישראל חסר נגיד והפרופיל הנמוך עליו שמרה על אף הזובור שעברה הוסיפו לה נקודות רבות. נדמה כי בדיוק למצבים כאלו הומצא המשפט עדיף מאוחר מאשר אף פעם", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, פרסם גם הוא הודעה המברכת על המינוי: "ד"ר פלוג הוכיחה זה מכבר כי הנה קשובה לצרכי ואתגרי המגזר העסקי ואנו בטוחים כי היא תצליח להוביל בבטחה את המשק הישראלי לעבר צמיחה, עלייה בשיעור המועסקים ויציבות כלכלית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן