קודם כל תירגעו: כך תתמודדו חשבונות האשראי של החופשה

החזרה מחופשת הקיץ תמיד קשה, במיוחד לאחר קבלת חשבון האשראי שמראה לכם כמה באמת עלו לכם כל אותם בילויים ונופשים. החשבון שמגיע בדיוק בזמן שאתם עסוקים בלשתף חוויות ותמונות מהחופשה עם החברים בפייסבוק, עלול להכניס אתכם לדיכאון שלאחר הקיץ. אך בעזרת כמה נשימות עמוקות ומספר צעדים קלים תוכלו לשרוד גם את הדרמה הזאת. 

במהלך חופשה מאוד מפתה לצאת למסע בזבוזים חסר מעצורים. הפרסומות במרכזי התיירות מעודדים זאת והרצון להשאיר את הדאגות התקציביות למועד מאוחר יותר נשמעת טוב מדי פעם, בייחוד כשנמצאים רחוק מהבית וממקום העבודה. 

הכנה של תקציב מראש תאפשר לכם להנות יותר מהחופשה | צילום: ingimage/ASAP

בדקו היטב את חשבונות האשראי – ככל שתשתמשו יותר בכרטיס האשראי, כך גדל הסיכון להוצאות לא מאושרות. אם זיהיתם בחשבון החודשי הוצאות לא מוכרות, הודיעו על כך מיד לחברת האשראי. 

אל תשלמו בתשלומים או בקרדיט – אם רכישותיכם במהלך החופשה אינן גדולות, כמו מכשירי חשמל גדולים או גאדג'טים טכנולוגיים יקרים, שלמו את מלוא הסכום בפעם אחת. כך תמנעו מהריביות של תשלומי הקרדיט. 

הפחיתו את מספר כרטיסי האשראי שלכם – ריבוי כרטיסי אשראי גורם לבלבול ומקשה עליכם לעקוב אחר ההוצאות שלכם. על מנת שלא תסתבכו בהוצאות רבות מדי, הקפידו להשתמש בכרטיס אשראי אחד, כך גם תמנעו מעלויות הניהול של הכרטיסים האחרים.

שלמו יותר במזומן – היתרון הגדול של תשלום במזומן הוא החיסכון של עמלת ההמרה בין המטבעות. חפשו את חברות כרטיסי האשראי שלא דורשות עמלה על הוצאת כסף מזומנים מכספומטים בחו"ל.

על מנת להימנע מלחצים שנגרמים מהוצאות רבות במהלך חופשה מומלץ לפתוח תוכנית חיסכון מיוחדת כמה חודשים לפני מועד הנסיעה או הטיסה. כמו כן, בירור מראש של ההוצאות היומיות המומוצעות ביעד החופשה הרצוי עשוי גם כן להכין אתכם היטב לחוויה וכך תוכלו להתרכז בלהנות מהנופש. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן