קולות מוזהבים: הזמרות המרוויחות ביותר של 2016

אחד הסינגלים הגדולים ביותר באלבום 1989 של טיילור סוויפט הוא "Wildest dreams" (החלומות הפרועים ביותר) – ביטוי הולם מאוד לרווחים שגרפה מהשיר. סוויפט הרוויחה 170 מיליון דולר במהלך השנה האחרונה, והפכה לאישה המרוויחה ביותר בעולם המוזיקה.

החלק העיקרי בהישג השיא של הקריירה שלה הגיע מסיבוב ההופעות ל-1989, שהניב רווחים של מעל רבע מיליארד דולר. יותר מ-200 מיליון הגיעו מצפון אמריקה, שם סוויפט ניפצה את השיא הקודם של הרולינג סטונז. ריפוד נוסף לחשבון הבנק שלה הגיע ממכירת למעלה מ-3 מיליון אלבומים וקידום מותגים כמו קדס, דיאט קולה ואפל.

"היא בנתה את בסיס המעריצים שלה במשך שנים, והוא חוצה מספר רב של חתכי שוק", אומר לורי לנדו, עו"ד בתעשיית הבידור מחברת פוקס רוטשילד. "היכולת הזו למשוך קהלים צעירים ומבוגרים, ואת מי שביניהם, זה מה שהופך את סוויפט להימור כל כך בטוח עבור מפיקי הופעות ומנהלי מותגים שרוצים להיות מזוהים איתה ועם הקהילה שהיא טיפחה".

אדל קוטפת את המקום השני עם רווחים של 80.5 מיליון דולר. שלא כמו סוויפט – ובערך כל כוכבת אחרת – חלק הארי מההכנסות של הזמרת הבריטית מגיע ממכירת אלבומים, כמו מאלבומה האחרון 25, האלבום הנמכר ביותר של 2015.
מדונה מגיעה למקום השלישי עם 76.5 מיליון דולר, מרביתם מהכנסות מסיבוב ההופעות שלה Rebel Heart, שהרוויח 170 מיליון דולר. במקום הרביעי נמצאת ריהאנה, שגרפה 75 מיליון דולר, עם להיטי רדיו וסיבובי הופעות, וכן תוספות מקידום מותגים כמו דיור, פומה, סמסונג וסטאנס.

ביונסה. עובדת הכי קשה | צילום: Claudio Mariotto

ביונסה חותמת את החמישייה הראשונה עם 54 מיליון דולר. ביונסה עשתה לימונדה מהבגידה שחוותה ואלבומה Lemonade הפך לאלבום השישי שלה שמגיע למקום הראשון במצעדים, אבל היא עדיין עושה את מרבית הרווח שלה בדרכים. "מעולם לא פגשתי מישהו שעובד קשה יותר ממני בתעשייה הזו", אמרה ביונסה לפורבס.

קווין בי צפויה לסיים במקום גבוה בהרבה בשנה הבאה, תודות לסיבוב ההופעות העולמי שלה Formation, שגרף מעל 250 מיליון דולר. רובם של הרווחים האלו לא נכללו בדירוג לשנה הזו: הרשימה שלנו כללה הכנסות מהראשון ביוני 2015 ועד לראשון ביוני 2016, לפני מיסים ועמלות ניהול. המספרים הגיעו מנתונים שנאספו מנילסן, פולסטאר ו-RIAA, וכן מראיונות עם מנהלים, סוכנים, עורכי דין – וחלק מהכוכבות עצמן.


"אני רווה הרבה נחת מהעובדה שנשים בתעשייה מצליחות יותר ויותר, מבחינת רווחים וגם מבחינת השפעה על תעשיית המוזיקה", אומר לנדו. "רבות מהאומניות האלו נהנות משינוי תרבותי מתמשך שמאפשר להן להשיל מבנים חברתיים ישנים שנכפו עליהן בנוגע לדרך בה הן צריכות להיראות ולהישמע על הבמה, או על המסך כדי למשוך קהל רחב יותר".

אומניות רבות הרוויחו עשרות מיליונים, אך לא מספיק כדי להיכנס לרשימה שלנו. ביניהן: קארי אנדרווד, ניקי מינאז', מריה קארי, דולי פרטון, מירנדה למברט, סלינה גומז, G.E.M ו-Halsey. מרביתן, כולל זו האחרונה, עובדות על פרויקטים חדשים שיכולים להזניק אותן לרשימה של השנה הבאה.

טיילור סוויפט. האישה המרוויחה ביותר בעולם המוזיקה | צילום: Jana Zills

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן