קול קורא לנדוד: מתי בפעם האחרונה ביליתם סוף שבוע מפנק בצימר באמצע המדבר?

ארץ ערבה

מה בפנים: ג'קוזי, מכונת אספרסו, בריכת טבילה במרפסת.
מה מיוחד: פרטיות מוחלטת.
מה מסביב: מסלולי הליכה רגליים, טיולי ג'יפים וכפר האמנים המתפתח של היישוב, שבו ניתן למצוא בין היתר גלריות וסדנאות של קרמיקה, אבן ומתכת, ציור ועוד. 
מה להשאיר בבית: את הילדים.
מחיר לזוג ללילה בסופ"ש: 1,375 שקל (מינימום הזמנה לשני לילות).

ארץ ערבה הוא מלון בוטיק שנחנך ביישוב צוקים בסוף 2011 , לאחר שנים ארוכות של תכנון ויצירה מוקפדת. כיום מציע המקום סוויטה נהדרת אחת שנטועה בנוף מדברי מהפנט – מצדה האחד בוסתן עצי פרי ומצדה האחר נוף לנחל צופר ולשמורת הטבע עשוש.

הסוויטה כוללת שני חדרי שינה, סלון, מטבחון – שמאובזר בין היתר במכונת אספרסו, יינות משובחים ומאפים תוצרת בית – ג'קוזי ושירותים שנבנו מאבני פסיפס מקומיות. במרפסת שמחוץ ליחידה תמצאו בריכת טבילה מחוממת בנויה אבן ובחצר פינת מדורה.

ארץ ערבה. סוויטות עם נוף מדברי מהמם

אורון תופוט תגל, שהגה, יזם ובנה את המקום, מאמין שאלוהים נמצא בפרטים הממש קטנים, ועל כך יעידו גם חוות הדעת הנלהבות של אורחיו. המקום מעניק פרטיות מוחלטת לשוהים בו והוא מתאים לזוגות, קבוצות של חברים או משפחות ללא ילדים. "כל המקום הזה הוא 'זמן גדולים' שנועד לא רק לפנק, אלא גם לחזק את השקט והחוויה", מסביר תופוט תגל את ההחלטה לארח רק מבוגרים במתחם.

בהמשך השנה אמורות להתווסף למקום ארבע סוויטות זוגיות קטנות יותר מזו המקורית, ובעלות חדר שינה אחד, וכן מסעדה שתשרת את באי המקום, אם יחפצו בכך. כיוון שחמש הסוויטות מרוחקות אחת מהשנייה ובנויות על שטח כולל של 24 דונמים, תישמר הפרטיות המוחלטת של כל אחת מהן.

חוות נחל רועה

מה בפנים: ג'קוזי, מטבח מאובזר.
מה מיוחד: בריכת שחייה וחדר קולנוע לבאי המקום.
מה מסביב: מסלולי אופניים בדרגות קושי שונות, פריחת נרקיסים ובריכות מים.
מה להשאיר בבית: את הילדים.
מחיר לזוג ללילה בסופ"ש: 1,750 שקל, כולל ארוחת בוקר.

לפני עשור התיישבו אבי ויערה סרגוסטי וילדיהם בחוות בודדים ברמת נגב, סמוך לקיבוץ שדה בוקר. הם גידלו עדר צאן והקימו מחלבה ובעיקר שמעו שוב ושוב את השאלה: מתי תפתחו כאן צימר? וטוב ששאלו אותם. כיום עומדות במקום שתי יחידות אירוח יוקרתיות ומבוקשות, המיועדות לזוגות בלבד.

על פרויקט הבנייה, שהחל לפני שלוש שנים, ניצח אבי מתוך מחשבה שהמדבר הוא שקובע את הטון. יחידות האירוח חצובות בתוך צלע ההר עד שהן הופכות לחלק מהנוף – כמעט שלא ניתן לראותן מרחוק. חומרי הבניין שבהם נעשה שימוש לא הובאו מחנויות מתמחות, אלא נאספו בוואדי הסמוך, ולכן אין אבן אחת שדומה לרעותה. הבנייה הירוקה לא רק ידידותית לסביבה, אלא גם לאורחים, שנהנים מקרירות נעימה בחודשי הקיץ ומחמימות מפנקת בחורף. "רק על הנוף אנחנו לא אחראים", אומר אבי. "בחרנו למקם את הצימרים במקום בתולי כמעט לגמרי, מתוך מחשבה על מקסימום שקט ופרטיות".

חוות נחל רועה. אין אבן אחת שדומה לרעותה

כדי למזג את הפנים ואת החוץ פתח אבי חלון רחב בצד המזרחי של הצימר, אל מול נחל הרועה, ומיקם מולו ספה לבנה – רק לשכב ולהביט אל השמים זרועי הכוכבים. האורחים נהנים כאן מבריכת שחייה מחוממת ומחדר להקרנת סרטים. אמבטיית ג'קוזי ממוקמת בחדר הרחצה והמטבח מאובזר במכונת קפה, בבירות וביין ובהפתעות נוספות.

אבי מספר שבתחילת הדרך עוד היה מציע לאורחיו מסלולי טיול בסביבה הקרובה, "אבל אחרי שראיתי שהם לא יוצאים מהחדר במהלך כל סוף השבוע, הפסקתי". ובכל זאת, מי שרוצה ליהנות מהמדבר מוזמן לבקש פרטים על אודות בריכות המים ופריחת הנרקיסים שבימים אלו נמצאת במלוא עוזה.

שה יוג'ין

מה בפנים: מכונת אספרסו, מסך רחב, מערכת קולנוע ביתית.
מה מיוחד: מסעדת השף שה יוג'ין ומשחקי מחשב בסוויטות.
מה מסביב: מכתש רמון.
מחיר לזוג ללילה בסופ"ש: 1,290-790 שקל, כולל ארוחת בוקר.

היא אמנם ממוקמת באזור תעשייה לשעבר, בין ההאנגרים למכולות, אבל ברגע שאתם נכנסים לשה יוג'ין, התמונה משתנה. מלון הבוטיק החדש במצפה רמון הוא פנינה אמיתית: שש סוויטות בעיצוב מודרני, מאובזרות להפליא ומפנקות. ארבע מהן לזוגות בלבד, והשתיים הנותרות מיועדות למשפחות.

בכל סוויטה אלמנט מפתיע אחר: ג'קוזי חיצוני מחומם, קומת גלריה או חצר מיוחדת, קמין לחימום האווירה ומשחקי מחשב ופלייסטיישן בסוויטות המשפחתיות. בכולן אבזור מתקדם כולל מכונת אספרסו, מסך רחב, מערכת קולנוע ביתית וחדר רחצה נעים.

שה יוג'ין. עיצוב מודרני

על הכל מנצח ביד רמה ארנו רודריג, שעלה ארצה מצרפת לפני שמונה שנים והתאהב במדבר. "בצרפת הייתי יועץ ארגוני", הוא אומר. "לא הגעתי מתחום האירוח, אבל מילדות רציתי שתהיה לי מסעדה. אני זוכר שביקשתי מההורים שלי, לכבוד הבר מצווה, שייקחו אותי לאכול במסעדת שלושה כוכבי מישלן".

רודריג התגורר בחיפה ורכש בית במצפה רמון, להגיע אליו לחופשות. "אני אוהב את המדבר", הוא אומר. "אבל לא היה כאן מקום טוב לאכול טוב". כדי לענות על הצורך הזה פתח מסעדת שף שמציעה מנות איכותיות מחומרי גלם מקומיים בליווי יין מהיקב הפרטי שלו שממוקם במושב דלתון. ארוחת הבוקר מוגשת כאן לשולחן, ולא כבופה הנהוג במלונות אחרים בארץ.

מאוחר יותר הקים עם שני שותפים את המלון. "מלון זו מילה גדולה", הוא מבקש להבהיר. "זה מקום שבו אוכלים טוב ואפשר לישון ולנוח. מקום פשוט, בלי פלצנות". אבל אף על פי שהוא מצטנע, המלון הפך עד מהרה למקום בילוי חביב על העשירון העליון, ופוקדים אותו גם תיירים מחו"ל.

מדברא

מה בפנים: בקתות בוץ, עצי פרי, בריכות שכשוך, קמין.
מה מיוחד: סוכת אירוח מרכזית, זוגות אופניים שעומדים לשרות האורחים.
מה מסביב: שמורת נחל עשוש, נחל צופר, חוות האנטילופות וחממה אורגנית תיירותית לקטיף עצמי.
מחיר לזוג ללילה בסופ"ש: 700 ־ 1,500 שקל

עוד מעט יציינו במדברא שנתיים להיווסדם, וכבר נדמה שהם היו כאן תמיד. "המחשבה היתה ליצור בקתות מבודדות, תוך פגיעה מינימלית בטבע ובתנאי השטח", אומר רני שיראי, שותף במיזם התיירותי, שבדומה ליתר אנשי המדבר שאיתם שוחחנו גם הוא נוטה לקמץ במילים. האחים אייל ורני שיראי חברו ליזם ערן גלבוע, ויחד הם מפעילים את המקום, הסמוך ליישוב צוקים. מהרגע הראשון זכה מדברא להצלחה גדולה ולפרסום שנלחש מפה לאוזן, חבר מביא חבר.

תשע בקתות יש כאן. מרחוק רואים רק מדבר ואז הן נגלות: בקתה אחת, ועוד אחת, חלקן בנויות מבוץ, אחרות מאבן. בריכות שכשוך ושיחי רותם מבצבצים מבעד לעצי פרי, וברקע ההרים המשרים את עוצמתם השלווה.

מדברא. בקתות מבודדות

רכבים לא יכולים להיכנס למתחם. האורחים מופנים לחניה המרכזית ומשם עולים על מיול קטן שישמש אותם להגעה אל הבקתה בימים הקרובים. "הבקתות נוחות ומעל הכל פשוטות", אומר רני. "אין טלוויזיה ומכונת קפה, כאלה שאנשים מכירים מהצימרים בצפון. אנחנו דוגלים במשפט 'כל המוסיף גורע'".

נוף המדבר נגלה מבעד לחלונות הגדולים. בפנים נעים; החומרים שבהם השתמשו לבנייה – טבעיים ומקומיים – יוצרים הרמוניה עם החוץ. כל בקתה היא עולם ומלואו: בחצרה של בקתת "בושם" יש חמאם עץ מדברי; במרכז בקתת "זוגן", הבנויה מאבן, ניצב ג'קוזי אובלי ובסמוך אליו קמין מברזל; בקתת "טטיס" מבודדת וכדי להגיע אליה צריך לחצות גשרון עץ קטן; ומבקתת "חולית" אפשר להשקיף על כל המתחם. אזור ההתכנסות המרכזי הוא סוכה רחבת־ידיים ומוצלת, ספסלי בוץ מפוסלים בשוליה ובתווך מחצלות וכריות, שולחנות נמוכי־קומה וטבון, שבו נאפה הלחם.

ארוחות הבוקר, שעליהן משלמים בנפרד, מגיעות בסלסלה אל החדר: גבינות, זיתים, גרנולה, מיץ תפוחים טבעי, לחם טרי ועוד פינוקים. מדי פעם מתקיימים במקום סופי שבוע נושאיים.

קו הנוף

מה בפנים: בריכת שחייה מחוממת, מערכת קולנוע ביתית.
מה מיוחד: וילה בגודל 140 מ"ר ובה שלושה חדרי שינה.
מה מסביב: חוות אלפקות, מכתב רמון, מסלולי אופניים. מחיר לזוג ללילה בסופ"ש: 1,300 שקל (מינימום הזמנה לשני לילות).


מצפה רמון זוכה לאחרונה לפריחה תיירותית, ומתחמי אירוח רבים הולכים ונבנים בה. הווילה "קו הנוף" היא אחת מהם, ומנהליה מספרים שהם עמלו רבות כדי להפוך אותה ליחידת נופש יוקרתית. "זה ההבדל בין לשים את הראש מחוץ לבית לבין לצאת לחופש", כלשונם.

המדבר הפראי מתחיל ממש כאן ונמתח אל עבר האופק. מהחלונות הגדולים ניתן לחוש אותו, במלוא עוצמתו. "אנחנו בקו השמים ויש לנו טפטים של שקיעה שמשתנים מחדש כל ערב, מול עינינו", הם אומרים. "רצינו שהאורחים שלנו ייהנו משהייה בתוך הבית, עם כל הפינוקים, ועדיין יוכלו ליהנות מהנוף".

קו הנוף. דגש על פרטיות

הווילה רחבת הידיים, שבמהלך בנייתה יושמו עקרונות הבנייה הירוקה והאקולוגית, מתאימה לאירוח של עד שלושה זוגות. יש בה שלושה חדרי שינה מרווחים ולהם מקלחת ושירותים צמודים, וכן מטבח מאובזר, אינטרנט וטלוויזיה בכבלים, בריכה מחוממת חיצונית ועוד חצר פנימית מוצלת ומוגנת מרוח.

אחד האלמנטים החשובים בעיצוב המקום היתה הפרטיות, והרבה מחשבה הושקעה בנושא. "ביקשנו להעניק לאורחים שלנו מרחב. לא רק את המרחב החיצוני, אלא גם מרחב פנימי", הם אומרים. שהיה בקו הנוף מאפשרת ליהנות גם מיתרונות היישוב מצפה רמון, שיש בה כיום לא מעט בתי קפה, מסעדות וגלריות. מצד שני, הטבע במרחק נגיעה ואזור מכתש רמון הוא כר פורה לטיולים מכל הסוגים: ברגל, באופניים וגם טיולי ג'יפים, לחובבי הז'אנר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן