קחו יוזמה: 3 סיבות מדוע כדאי לכם להפוך ליזמים

הפילוסוף היווני הירקליטוס קבע ש"שום דבר אינו קבוע חוץ מהשינוי". היום נכונה האמירה הזו בדיוק כפי שהייתה לפני 2,700 שנה. עליכם להתבונן על עתידכם ולהיות מוכנים לשינויים שעשויים להגיע לאורך הקריירה. למען האמת, על כולנו להיות מוכנים להפוך בעתיד ליזמים.

הסיבה הראשונה להתחיל וליזום היא שאתם עשויים לאבד את עבודתכם. עד לפני כמה עשורים זה לא היה כל כך נורא; הייתם מרימים כמה טלפונים, מבררים קצת עם חברים ומוצאים בקלות יחסית מקום עבודה חדש. הימים האלה חלפו, ולמרות שתמיד ניתן למצוא עבודה חדשה, לא הייתם רוצים להמר על זה.

כבר חשבתם על היוזמה שלכם? תמונה: שאטרסטוק

הסיבה השנייה קשורה לראשונה. ההכנות שתעשו כעת, עשויות לשמש עבורכם מקפצה לשלב הבא בקריירה. בשלב כלשהו תחליטו שאתם רוצים להתחיל משהו חדש משלכם. זה יכול להיות לאחר הפרישה או בהחלטה של אמצע הקריירה. בכל מקרה, תשתית קיימת תקל עליכם מאוד את תחילת הדרך.

הסיבה השלישית היא פסיכולוגית בעיקרה: אנשים לא אוהבים להיות תקועים בעבר. אם פוטרתם מעבודתכם או אפילו אם עזבתם מרצונכם, לא תרצו להיות מוגדרים לפי המשרה האחרונה שלכם. הרבה יותר נעים לענות על השאלה "מה אתה עושה למחייתך?", בהסבר על הפרוייקט היזמי עליו אתם עובדים כרגע מאשר במשפט שמתחיל ב "עבדתי עד לא מזמן בתור…".

גם אם אתם אוהבים את עבודתכם ואין כל סכנה כי תאבדו אותה, השקעה ביוזמה משלכם איננה בזבוז זמן. הניסיון והיכולות שתצברו תוך כדי התכנון וההקמה, יהיו קבילים גם במקום עבודתכם הנוכחי ויהפכו אתכם לעובדים מוכשרים ומוערכים יותר. חדשנות היא מה שכל חברה מחפשת בימינו, ולכם יהיו בדיוק הכישורים המתאימים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן