קח מקל, קח תרמיל, קח 10,000 דולר: מבהוטן ועד אי הפסחא

ספארי במזרח אפריקה

לא משנה כמה שעות צפייה כבר צברתם מול נשיונל גיאוגרפיק, שום דבר לא יכול להשתוות לדבר האמיתי. באפריקה תוכלו לחוש באמת בהדרת המלכות של חיות הבר המקומיות – לצפות בג'ירף שזה עתה הגיח לאוויר העולם, או במשפחת אריות שיוצאת לצוד, תוכלו לצאת בזריחה למסע בכדור פורח מעל הערבה האפריקאית, להתפעל מנדידה של עשרות אלפי חיות פרא ומשיירת פילים ארוכה מכל רכבת שתדמיינו.

סביר להניח שתבקרו לפחות בשלושה פארקים לאומיים או שמורות בקניה ובטנזניה, תצאו עם מדריכים מומחים לכמה סיבובי צפייה בחיות בכל יום, ועדיין יישאר לכם די והותר זמן לפעילויות שמחוץ ללוח הזמנים, כמו טיסות תיור במטוסים קלים של פעם, ביקור בכפרים מקומיים, דיג ועוד.

מיקאטו ספאריס היא ללא ספק מפעילת הטיולים הגדולה הטובה ביותר בתחום, ואחת מהבודדות שמעסיקה במשרה מלאה מדריכים ונהגים מיומנים משלה, במקום לשכור עובדי קבלן. נוסף לכך, היא מחזיקה גם בצי כלי רכב איכותיים, יש לה עדיפות במלונות ובבקתות הציד המובילים, והיא אפילו משתפת פעולה עם אנתרופולוגים ומדענים שמארגנים ביקורי VIP פרטיים עבור הלקוחות. מחירו של טיול מודרך (הכל כלול) של 12 יום מתחיל ב־8,400 דולר.

 

 

ספארי גורילות באוגנדה וברואנדה

יש משהו מרתק בקופי האדם הגדולים, החיות האינטליגנטיות בעלות המבנה החברתי המסודר. לרוע המזל, בית הגידול הטבעי שלהם הצטמצם מאוד, ורובו נמצא כיום בהרים הוולקניים היפהפיים והמעורפלים של רואנדה ושל אוגנדה.

ספארי גורילות מצריך התמחות רבה יותר מטיול ספארי אפריקאי מסורתי, על כן כדאי לפנות למומחים. וולקאנוס ספאריס היא חברת התיירות היחידה שהקימה בקתות אקולוגיות יוקרתיות משלה סמוך לשלושה מפארקי הגורילות המובילים באפריקה. שם נמצאים ארבעה מבין חמשת קופי האדם הגדולים: גורילת ההרים, גורילת השפלה, שימפנזה ובונבו.

החברה מציגה מגוון טיולים, החל מטיול בן ארבעה ימים לאחת מהמדינות ועד ל־12 ימים לשתיהן יחד. השילוב הטוב ביותר מבחינת תמורה לכסף הוא ספארי בן שמונה ימים ברואנדה ובאוגנדה הכולל ארבעה מעקבים אחרי גורילות, ביקור בקברה של הזואולוגית האמריקאית דיאן פוסי, יום של מעקב אחר קופים זהובים בפארק הלאומי מגהינגה, טיפוס על הר הגעש מוהבורה או גהינגה, צעדה בחיק הטבע ביער בווינדי ועוד. כל הלינות הן במיקום מצוין בשלוש האכסניות של החברה. החל מ־3,168 דולר.

 

רכיבה על אופניים בטור דה פראנס

עבור מכורים לרכיבה על אופניים, הטור דה פראנס הוא פחות או יותר כמו הסופרבול. ההבדל היחיד הוא, שבזמן הסופרבול האוהדים לא יכולים באמת לשחק על המגרש. הטור דה פראנס מאפשר לצפות ברוכבים הגדולים ובצוותיהם נאבקים במרוץ ארוך וממושך, אבל גם לרכוב חלקים מהמסלול.

קשה להתחרות בבאטרפילד אנד רובינסון, שנחשבים לרולס רויס של טיולי האופניים המודרכים. זה גם לא מקרי שהחברה רושמת שיעור לקוחות חוזרים מרשים, אחרי הכל, היא זו שהמציאה את טיולי היוקרה המודרכים של רכיבת אופניים ומתמחה בכך כבר ארבעים שנה. המדריכים ששוכרת החברה הם הקרם דה לה קרם בתחומם, היא משתמשת באופניים הטובים ביותר (כאלה שאפילו המתחרים במרוץ משתמשים בהם), יש לה ציים של אופניים ורכבי סיוע, והיא מקושרת עם המלונות הטובים בעיר. 

בכל שנה מציעה באטרפילד אנד רובינסון טיול רכיבה של שבוע בטור דה פראנס, וטיול צפייה המתאים למסלול של אותה שנה. היא אפילו שולחת מדריך שיתפוס נקודת תצפית טובה, כדי שלמחרת יוכלו הלקוחות להתפנק בסוג של תא צפייה פרטי לאורך הכביש הצפוף, כולל נשנושים ושמפניה. טיול של שבוע -6,000 דולר.

 

סיור מסביב למון בלאן

מספר אחת ברשימה האישית שלי. המסלול הקלאסי הזה, שכבר זכה לא אחת לכינוי הטיול הרגלי הנפלא בתבל, מקיף את הפסגה הגבוהה ביותר באירופה, המון בלאן, ומכסה כ־150 ק"מ ושלוש ארצות נהדרות עם תרבויות שונות – איטליה, צרפת ושוויץ.

במתכונת סיור מודרך, כשהמשתתפים בו נושאים רק חבילות קלות, אפשר לסיים אותו תוך 11 ימים בודדים, כשכל אחד ואחד מהם מתובל בנוף המטורף של האלפים, נסיעות ברכבל ומטעמים מקומיים כמו פונדו. REI אדוונצ'רס מציעה טיול בן 13 יום (כולל ימי ההגעה והעזיבה) עם מדריכים מומחים המובילים את המטיילים מכפר לכפר בשבילים הגבוהים על רקע נוף מהאגדות של ההרים המדהימים.

בין החוויות הבולטות: עיירת ימי הביניים המקסימה קורמאייר האיטלקית ואתר הסקי הצרפתי המפורסם שאמוני, נוסף לכפרי אלפים שוויצריים שובי לב. אין עוד מסלול הליכה יפה כל כך על כדור הארץ, שבו אפשר לשאת רק מצלמה, מעיל ובקבוק מים, לעצור בעיירות נוחות כל לילה, ליהנות מארוחות נהדרות ומשינה טובה, ולראות כל כך הרבה יופי לאורך הדרך. טיול של 13 יום כולל כמעט את כל הארוחות ב־4,299 דולר.

 

לגלות את אנטרקטיקה

לפני כמאה שנה הפך חוקר הארצות הנורבגי רואלד אמונדסן לאדם הראשון שהגיע לקו הרוחב 90 מעלות דרום – הקוטב הדרומי. את אותו הטיול שעשו בזמנו החוקרים הראשונים תוך סיכון חייהם, אפשר לעשות היום בנוחות בסירות עץ, ברגל או במטוס.

פולאר אקספלוררס, שהובילה מחקרי קוטב במשך עשרים שנה, לקחה על עצמה להפוך את הקטבים של כדור הארץ לנגישים יותר. החברה מציעה מגוון אפשרויות טיול: טיסה ישירה לתוך חוויית הקוטב (והרבה מראות בדרך); טיול שיאפשר לכם לעשות "קרוס קאנטרי" סקי בעשרים הקילומטרים האחרונים; או הגרסה המלאה – חופשת סקי של שישים יום במסלול של המשלחת הנורבגית המקורית.

 

מדובר בחברה מקצועית מהדרגה הראשונה, שמתחזקת מאגרי דלק בקרח ושומרת מאז שהתחילה ב־1993 על שיא מושלם בבטיחות – אף לא לקוח אחד שסבל מפגיעה רצינית או אפילו מכוויית קור רצינית. חבילות של שבוע עולות בסביבות ה־40 אלף דולר.

רפטינג בגרנד קניון

מיליוני אנשים הולכים בכל שנה לראות את הגרנד קניון, סימן ההיכר הטבעי והמפורסם של אמריקה, אבל רק מעטים נהנים ממנו מעבר למבט כללי נרחב. כדי להתרשם מהקניון צריך להיכנס אליו, וזה אומר להיכנס לנהר קולורדו. טיול זה פופולרי במיוחד בקרב משפחות ומאפשר שפע של זמן איכות אמיתי וחוויה בלתי נשכחת לכל הגילים.

בלו ימים גדושי אדרנלין כשאתם נהנים מחדוות המפלים, ובלילות מקמפינג תחת השמים האולטרה-בהירים ומצ'יזבטים מסביב למדורה. אריזונה ריבר ראנרס פועלת מאז 1970 כזכיינית מורשית של הפארק הלאומי גראנד קניון, והצוות המיומן שלה מוביל מאות מטיילים בכל שנה, כשהוא מציע מגוון חוויות – מדגימות של שלושה ימים ועד ירידה בת 15 יום לאורך 350 הקילומטרים של הקניון. מחירו של טיול "הפעם בחיים" הזה מתחיל ב־1,175 דולר ועד 3,195 דולר לטיול בן 15 הימים.

 

טרקים בבהוטן

בהוטן, ארץ דרקון הרעם, היא הממלכה הבודהיסטית היחידה בתבל. את הצלחתה היא מודדת לא באמצעות תל"ג, אלא באמצעות מנת ה"אושר" הלאומי שלה. היא גם מגבילה בכוונה תחילה את התיירות כדי שלא יעשקו אותה, והיא אחת המדינות היחידות שמציבות לתיירים רף מינימלי של הוצאה כספית בתחומי המדינה, כדי לקבל אישור כניסה. לרוב היא גם דורשת שכל סידורי הנסיעה יוזמנו מראש וישולמו מראש לפני שהיא מתירה למישהו להיכנס.

 

ברגע שתגיעו לשם, יחכו לכם מנזרים מדהימים שנחצבו בתוך הרים גבוהים, וכן כמה מן ההרים הגבוהים והמרשימים ביותר על כדור הארץ, ההימלאיה. לא קל לתכנן טיול כזה בעצמכם, וכאן נכנסת לתמונה מפעילת הטיולים החווייתיים מית'ס אנד מאונטיינס. הטראק בן 12 הימים שהחברה מציעה אינו טיול לוקסוס קל ונוח, אלא יותר הרפתקת הליכה בגובה רב והרפתקה תרבותית.

 

את לילותיכם תבלו באוהלים או בבתיהם של כפריים מקומיים, כולל אנשי המראק, הנוודים למחצה, בעלי האמונות האנימיסטיות החזקות, שמתפרנסים מרעיית עדרי צאן. החברה גם מציעה טיולים לרוחבה של בוהטן באופנועים של פעם, טיולי התנדבות יחד עם ארגוני צדקה ועוד הרבה. החל מ־4,195 דולר.

 

ספארי טיגריסים במטוס חכור

יש מקומות מועטים על כדור הארץ שבהם אפשר לראות את הטיגריסים, הגדולים ביותר מבין החתולים ובעיני רבים גם היפים ביותר בטבע. הודו היא, ככל הנראה, היעד המועדף. טרה אינקוגניטה אקוטורס מציעה טיול שכל חובב טיגריסים יקפוץ עליו: בתעשייה הוא מוכר כספארי ״כנפיים״ – טיסות צ׳רטר פרטיות לביקור בשניים מאתרי הטיגריסים המובילים בעולם.

המטיילים יבקרו בפארק הלאומי קורבט, בו נמצאת כיום אוכלוסיית הטיגריסים הצפופה ביותר. בחלק מהאזורים אף ניתן להסתובב ברגל. הטיסה הנוספת היא לפארק הלאומי בנדהווגאר, שם תזכו להציץ בג׳ונגלים המתוארים ב״ספר הג׳ונגל״.

טיול זה (11 יום) להודו מספק למטיילים גם הזדמנות לגלות את האתרים ההיסטוריים של הפארק, כולל תחריטים, מקדשים ומצודה, בעוד שהמטוסים מונעים את הצורך בנסיעות ארוכות ולא נוחות, ומספקים את הבונוס של תצפית מהשמים על נופי הודו המדהימים. טרה אינקוגניטה אקוטורס תורמת חלק מההכנסות לוורלד וויילדלייף פאנד בהודו. 8,249 דולר.

 

ביקור באי הפסחא, צ'ילה

איש אינו יודע לבטח מדוע בנו בני העם העתיק את הפסלים הנישאים הידועים בשם מואי, מדוע פנו בסופו של דבר נגד המואי וניסו להרסם, או מדוע התרבות שלהם נכחדה כליל. כך או כך הם השאירו אחריהם היסטוריה מעוררת השראה הכוללת מאות פסלי מואי בכל רחבי האי המרוחק ומראות מדהימים אחרים כמו "המפעל״ שבו נוצרו, תחריטי אבן מפורטים, מערות ולוע מושלם של הר געש ובו אגם צבעוני.

אי פסחא אמנם מרוחק, אך עדיין קל יחסית להגיע אליו בטיסות היומיות של LAN צ׳ילה מסנטייגו, אף היא יעד תיירותי נפלא. אכסניית הפוסאדה דה מייק ראפו היא הטובה ביותר באי, ללא מתחרים, כפר נופש ידידותי לסביבה של חברת אקספולרה הצ׳יליאנית. באכסניה תמצאו את המדריכים הטובים ביותר ולוח זמנים מגוון ונרחב עם יותר מ־15 סיורים המאפשרים לגלות את האי ברגל, באופניים או אפילו בסירה. מחיר "הכל כלול״ כולל הארוחות והטיולים נע בין 700 ל־800 דולר ליום, והרבה פחות לצעירים בני פחות מ־18.

 

טיול באיי גלפאגוס

חברות רבות מציעות שיט שעובר דרך האיים המפורסמים של גלפאגוס, אבל טיולים יבשתיים באיים הם פחות מקובלים, קשים יותר לביצוע ובמקרים רבים זולים יותר. האמת היא, שאין דרך טובה יותר לחוות את חיי הבר הייחודיים למקום ואת הנוף המרתק מאשר לגלות את האיים דרך הרגליים, כמובן עם עצירות בנקודות אסטרטגיות מהן ניתן להשקיף על הכל.

טיול מסוג זה יאפשר לכם גם לחמוק מהמסלולים השחוקים בהם צועדים כל התיירים שמגיעים בשיט – ולתור באזורים הקדמוניים, המוכרים פחות. לא מזמן העניק מגזין נשיונל ג׳יאוגרפיק אדוונצ׳ר את תואר אחת מ״חברות טיולי ההרפתקאות הטובות ביותר בכדור הארץ״ לסאות׳רן אקספלוריישנס. נשיונל ג׳יאוגרפיק טרוולר (גם הוא מאותה משפחת מגזינים) טען כי הטיול בן 12 הימים לגלפאגוס שמארגנת החברה, הוא אחד מטיולי ה״פעם בחיים״ הטובים שיש.

הטיולים מבוססי היבשה כוללים תשעה ימים של צעידות ותשעה ימים של הרפתקאות ספורט כמו קייקים, שנורקלים, אופני הרים והזדמנויות לצפות מקרוב בכלבי ים, פינגווינים, פלמינגו, אריות ים וצבי ענק. החברה מציעה גם מסעות שיט רבים לאיים. אחת האפשרויות הייחודיות היא הטיול שצוין בנשיונל ג'יאוגרפיק טרוולר, המשלב בין היבשה לשיט – הטוב משני העולמות. הטיולים מבוססי היבשה גם מהווים יתרון למי שנוטה לסבול ממחלת ים, היות שישנים באכסניה בכל לילה. טיולים של תשעה ימים החל מ־2,795 דולר.

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן