“קיימת סבירות גבוהה שריבית מרץ תיוותר על כנה”

מחר בערב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש מרץ. על פי הערכת חברת הייעוץ הבינלאומית דן אנד ברדסטריט קיימת סבירות כי הבנק יחליט על הורדת הריבית אולם קיימת סבירות גבוהה יותר שהריבית תיוותר על כנה. 

לדברי סמנכ"ל מידע, כלכלה ומחקר בחברה צח ברקי ,"הפחתות הריבית בחצי השנה האחרונה לא בלמו את ההאטה, עקב התלות הגבוהה ברמת הביקוש העולמי, מאידך אם בנק ישראל לא היה מגיב בהפחתות ריבית, המשק היה כנראה מגיב בהאטה חריפה יותר". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד הוסיף ברקי: "הפחתות הריבית האחרונות הביאו להתייקרות מחירי הדירות ועליה בהיקף המשכנתאות, על אף ההגבלות שהטיל בנק ישראל על שוק המשכנתאות. כמו כן, להערכתנו, הצמיחה העולמית תתמתן אף יותר בחציון הראשון של 2013 לכן, להערכתי הסבירות שריבית מרץ תיוותר על כנה, גבוהה יותר".

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר | צילום: מרק ישראל סלם

בחודש פברואר הותיר בנק ישראל את הריבית ברמה של 1.75%, זאת בהמתנה להכרבת הממשלה ואישור תקציב 2013. בבנק ישראל טענו כי קיימים סימנים המעידים על התייצבות במשק ועל שיפור קל בתחזית הצמיחה ח-121 החודשים הבאים. "המדד המשולב למצב המשק עלה בדצמבר ב-0.1%, בדומה לקצב המאפיין את החודשים האחרונים. בנוסף, . נתוני סחר החוץ לדצמבר ממשיכים להראות מגמת ירידה ביצוא וביבוא, בדומה לתמונה העולה מנתוני החשבונאות הלאומית".

על פי נתוני הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש ינואר נרשמה ירידה של 0.2% במדד המחירים לצרכן. הסיבות העיקריות להסיבות העיקריות לירידת המדד: הוזלה במחירי ההנעלה וההלבשה, ירקות ופירות מעובדים, שירותי תרבות ובידור ושירותי תקשורת. עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי בחודש ינואר נרשמה עלייה במחירי הירקות והפירות הטריים, אחזקת הדיה והמזון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן