קיצוצים? חגיגות הפרישה של פישר יעלו 400 אלף שקל

גזירות כלכליות לחוד ואירועים ראוותניים לחוד: לרגל פרישת נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יערוך הבנק שורה של אירועי פרידה, בעלות של 400 אלף שקל. לסופהשבוע נודע כי מדובר בלא פחות משלושה אירועים שונים, חלקם סגורים לתקשורת, כאשר שניים מהם ייערכו ב-18 ביוני ואירוע נוסף יתקיים כשבוע לאחר מכן.

מלבד האירועים שיזם בנק ישראל, ייתכן שגם במגזר העסקי מתוכננים אירועי פרידה מהנגיד, שיסיים את תפקידו בעוד חודש.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אירוע הפרידה המרכזי מפישר ייערך ב-18 ביוני ויפוצל לשניים: חלקו הלא פורמלי יתקיים במוזיאון ישראל בירושלים ובמסגרתו תתקיים ארוחת ערב חגיגת רבת משתתפים. בין האורחים הבולטים באירוע יהיו שר האוצר האמריקאי לשעבר לארי סאמרס ונגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, שבינם לבין הנגיד יש קשרים אישיים הדוקים.

באירוע ישתתפו גם נגידי הבנקים המרכזיים של אירלנד, צ'ילה ואורחים נוספים מחו"ל. אורח בולט נוסף יהיה נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, המיודד עם פישר. אגב, הנגיד שפישר החליף בתפקיד, פרופ' דוד קליין, לא הוזמן.

סטנלי פישר | צילום: רויטרס

בחלקו המקצועי של האירוע ייערך יום עיון שבו יידונו סוגיות כלכליות שונות, ובכללן המדיניות המוניטרית, סוגיות המשברים בעולם ועוד. לחלק זה הוזמנו בעיקר גופים מקצועיים, כלכלנים ואנליסטים. הנואם המרכזי בחלק המקצועי של הכנס, שייערך בשעות הבוקר, יהיה פישר עצמו. 

אירוע פרידה נוסף יתקיים כאמור שבוע לאחר מכן בלובי של בנק ישראל בירושלים. באירוע, שיהיה סגור לתקשורת, ישתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד, ראשי המערכת הבנקאית בהווה ובעבר ועוד.

בבנק ישראל מודעים להשלכות התדמיתיות השליליות של החגיגות, ובוועדה המארגנת ביקשו לצמצם את ההוצאות ככל האפשר, אך עלויות המזון והקייטרינג, כמו גם שיכונם של האורחים בבתי מלון, השימוש במוזיאון ישראל ועלויות אחרות כמו הסעות, יסתכמו במאות אלפי שקלים.

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "בנק ישראל יקיים כמקובל אירוע פרידה מהנגיד שעוזב את הבנק לאחר שמונה שנות שירות והישגים רבים. קשה להבין שיש כאלה הסבורים שתקופה כה משמעותית צריכה להסתיים בלא כלום. האירוע יתקיים בין כתלי הבנק ולא יחרוג באופיו ובעלותו מהמקובל לאירועים מסוג זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן