קנייה בטוחה: 7 דרכים להימנע מהונאה בסייבר מאנדיי

גניבת סייבר הרבה יותר נפוצה ממה שאנשים חושבים. לכן, חשוב לדעת להישמר מפני גניבת פרטים אישיים בעת קנייה ברשת. לפי נתוני הוועדה לגניבת זהות, 49% מהצרכנים מאמינים שהם אחראים על שמירת החשבונות שלהם מפני הונאה, בניגוד לבנקים, ממשלה או גורמים אחרים. אחד מכל שישה קורבנות הונאה התפשר עם ארגון ממשלתי או חברת ביטוח.

1.5 מיליון צרכנים סבלו מהונאה כשחשבונות מזויפים נפתחו על שמם בשנת 2015. ניל אופרל, מנהל הוועדה, מסביר איך אפשר להנות מהקניות בלי להיקלע לצרות.

בדקו לפני שאתם מקליקים – טעויות דקדוק או אתרים כפילים יכולים לבלבל את הצרכנים, בעיקר את הדור המבוגר יותר. לדוגמא, אתר מייסיס (Macy's) שמופיע כ-maceys.com, הוא כנראה הונאה. לכן חשוב לבדוק פעמיים את כתובת ה-URL לפני שאתם נכנסים לאתר.

לא ללחוץ על פרסומות – האקרים רבים שמים להם למטרה פרסומות פלאש, ומטמיעים בהן תוכנות זדוניות שחושפות את זהות המשתמשים. לכן חשוב להימנע מללחוץ על פרסומות ברשת.

עדכנו! – תוכנות זדוניות יכולות לנצל כל תוכנה במכשיר שלכם שלא קיבלה את עדכון האבטחה האחרון. לפני שאתם קונים, ודאו שהתוכנות שלכם מעודכנת כהלכה.

תקנו באתרים מוכרים ומאובטחים – "כלל חשוב הוא תמיד לחפש את ה-S בכתובת URL, היות ואתר שמתחיל ב-https מעיד על כך שמדובר באתר בטוח ומאובטח", כך על פי אתר IDT911.com.

לקנות באינטרנט בצורה בטוחה | צילום: fotolia

אל תשתמשו בכרטיס דיבייט – כרטיס דיבייט לא מקנה פיצוי במקרה של גניבה ברשת. מומחים ממליצים להשתמש בכרטיס אשראי משום שניתן לזכות את התשלום במידה והצרכן היה קורבן של הונאה או גניבת זהות.

וודאו שתוכנת האבטחה שלכם מעודכנת – "ללא תוכנת אבטחה מתאימה אתם מזמינים את גנבי הזהות לגנוב את המידע הפיננסי שלכם בעת שאתם גולשים ברשת", מציינים באתר CreditCards.com. ודאו שגרסת העדכון האחרונה מותקנת במחשבכם ושימו לב שאתם לוחצים על קישורים רק במיילים ממוכרים מוכרים.

הימנעו מהעברות ב-WIFI – "במסעדות וחנויות רבות החלו לאחרונה ליישם קנייה בכרטיס אשראי באופן אלחוטי במטרה לזרז את ההעברה, אך זה לא תמיד מוגן ומאובטח כמו שהייתם מצפים", מוספים באתר CreditCards.com.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן