קנס של 1.9 מיליארד דולר לבנק HSBC בגין העברת כסף לעבריינים

קנס חסר תקדים בסך 1.9 מיליארד דולר הוטל היום על בנק HSBC בגין העברת כסף לעבריינים במסגרת עסקאות פיננסיות. את הקנס הטיל משרד המשפטים האמריקאי על הבנק הגדול באירופה במסגרת פשרה שהושגה במשפט שנערך כבר שנים רבות. 

לאחר השגת הפשרה אמר מנכ"ל HSBC סטיוארט גוליבר: "אנו מאוד מצטערים על מה שנעשה. אמרנו בעבר שאנו מביעים צער עמוק על טעויות העבר וכעת נגיד זאת שוב". עוד הוסיף גוליבר: "אנו לוקחים אחריות מלאה על מעשינו אך המוסד הפיננסי של היום שונה לחלוטין מזה שביצע את הטעויות הללו". 

במהלך המשפט האשימו רשויות ארה"ב את הבנק בהעברת כסף ומידע חסוי לעבריינים ממקסיקו במסגרת עסקאות פיננסיות שבוצעו. כעת, הבנק התחייב להקדיש תשומת לב רבה יותר למידע המועבר לגורמים במסגרת עסקאות בין ארה"ב למקסיקו. 

לטענת חוקרים המעורבים בפרשה, בשל הקושי לעקוב אחר כסף שמקורו בעסקאות סמים מארה"ב למקסיקו, מפסידה המערכת הפיננסית האמריקאית מדי שנה כ-7 מיליארד דולר. בנוסף יש מי שטוען כי הסכום האמיתי מגיע ללמעלה מ-40 מיליארד דולר כל שנה. 

במסגרת הפרשה, כשל הבנק לעקוב אחר 15 מיליארד דולר שהועברו על ידי עבריינים וסוחרי סמים ממקסיקו לארה"ב דרך חשבונות באיי קיימן. מדובר על עסקאות שהתרחשו בין השנים 2006-2009. על פי דוח חקירה מיולי האחרון, נראה כי הבנק לא עשה את המוטל עליו על פי חוק, זאת למרות שהיו באמצעותו את הכלים ואת כוח האדם כדי למנוע זאת.

למרות ההאשמות החמורות, אף אחד ממנהלי הבנק הבכירים לא הועמדו לדין. בנוסף לקנס התחייבו ב-HSBC כי ימשיכו לשתף פעולה עם הרשויות בארה"ב בכל הנוגע לעסקאות חשודות ומעתה יפעלו התאם לחוק.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן