קריאת חובה: 5 ספרי העסקים שלא תצטערו שקראתם

אפשר ללמוד משהו מכל ספר שקוראים, אבל כשמדובר בביצועים טובים יותר בעולם העסקים, יש חמישה ספרים מקצועיים שבולטים יותר מכל השאר. אם אתם מעוניינים ליצור מערכת עסקית ברמה עולמית או סתם להרחיב את הבנתכם בעולם העסקים, ואין לכם את כל הזמן שבעולם ללמוד ולחקור, אלה הם 5 הספרים שכדאי לכם לקרוא:

1. 22 חוקי הברזל של השיווק / ג'ק טראוט ואל רייס

אם אתם נאבקים עם האסטרטגיה של החברה שלכם, זה הספר היחיד שעליכם לקרוא. הכרך הדק הזה מכיל יותר רעיונות חכמים על הבדלים בעלי משמעות מכל ספר אחר שיצא לי לקרוא. אין כאן ז'רגון מורכב או מתודולוגיות שעוצבו על מנת לגרום למחבר להראות כגאון. רק טקטיקות פשוטות של חוכמת רחוב שיגרמו לאנשים לשים לב לחברה שלכם ולרצות בה. אפשר להרוויח הרבה מאוד כסף כיועץ שיווקי רק מתוך דקלום העקרונות שבספר.

2. להוביל ולנצח (Winning) / ג'ק וסוזי וולש

הספר, שיצא לאחר פרסום האוטביוגרפיה של וולש (שהיה מנכ"ל ג'נרל אלקטריק במשך 20 שנה), הוא נטול תיאוריות פומפוזיות. יש בו רק עובדות קשיחות על מה שנדרש על מנת לבנות תאגיד שלא מפסיק לצמוח, אפילו בסקטורים המתאפיינים בצמיחה נמוכה. וולש יכול להיות ישיר מאוד ואף צורם, אך הוא מטיף מתוך ניסיונו הרב.


וולש בעת כהונתו כמנכ"ל ג'נרל אלקטריק | צילום: רויטרס

3. נקודת מוקד (Focal Point) / בראיין טרייסי

זה הספר עבור מנהיגים עסקיים ויזמים שטובעים במשימות ולכן מתקשים לפרוץ ולייצר צמיחה חדשה. הספר כולו עוסק בהפשטה של צורת העבודה באופן סיסטמטי, ומיקוד הזמן שמתפנה להתעסקות בדברים החשובים באמת בחברה. מהי נקודת המוקד בכל תחום בעסק שלכם? הספר הזה יהיה הארה אמיתית לכל מי שלא בטוח מהן המשימות החשובות ביותר.

4. תוכנית השיווק האולטימטיבית (The Ultimate Marketing Plan)/ דן קנדי

קנדי מלמד בעלי עסקים כיצד להרוויח יותר כבר מעל 40 שנה והספר הזה הוא היצירה הגדולה ביותר שלו. הוא מתמקד באופן בו יש לבחור את קהל המטרה וכיצד ליצור עבורו הצעות אפקטיביות לאורך זמן. הספר אמנם מלא בהפניות לספריו הקודמים של קנדי ולקורסים של עמיתיו, אך זה לא גורע משימושיותו.

5. תשוקה להצלחה (A Passion For Success)/ קאצו ינמורי

על אף שאינו מוכר במערב, ינמורי נבחר פעמיים ליזם השנה ביפן. שלושת ספרי העסקים שלו הם בין הטובים שנכתבו. הספר הזה הוא יוצר דופן בכך שהוא מערב טכניקות ניהול מבריקות עם פילוסופיות עמוקות על הפוטנציאל האנושי והתפקיד התאגידי. זה לא רק ספר עסקים שמביא דוגמאות, זהו מדריך חיים כולל לחיי פרברים.

אז בדקו את חמשת הספרים האלה (שחלכם תורגמו לעברית) ושקלו ברצינות להפוך אותם לחלק מהספריה שלכם. אמצו את החוכמה שבהם והשמים יהיו הגבול מבחינתכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן