קרייזלר נכנעה לרשויות בארה"ב: תחזיר למוסכים 2.7 מיליון ג'יפים

קרייזלר מחזירה למוסכים 2.7 מיליון ג'יפים לאחר שסרבה תחילה לבקשת הרגולטורים בארה"ב למהלך שכזה – בשל מחלוקת לגבי הטענה כי מיכלי הדלק שלהם עלולים להתפוצץ. מדובר בג'יפים מדגם גרנד צ'ירוקי שיוצרו בין השנים 1993 ל-2004 ובג'יפים מדגם ליברטי שיוצרו בין 2002 ל-2007.

הרגולטורים מהמנהל הלאומי לבטיחות בכבישים אמרו כי הסוכנות תמשיך לחקור את הנושא, כולל סקירת מסמכים חדשים שהוגשו על ידי קרייזלר. פקידי המנהל אמרו כי הם מרוצים מהחלטת קרייזלר.

בעוד שקרייזלר התעקשה תחילה כי כלי הרכב אינם פגומים, הודתה למעשה כעת היצרנית כי חששות הנהגים לגבי נושא הבטיחות בכלי הרכב, אשר מיכלי הדלק שלהם ממוקמים מאחורי הסרן האחורי, עשויים להיות מוצדקים. "הניתוח של קרייזלר מוכיח כי כלי רכב אלה אינם פגומים והם בין הבטוחים ביותר לנסיעה בקבוצת ההתייחסות", נאמר בהצהרה של קרייזלר, הנשלטת בידי פיאט.


צילום: רויטרס

ב-3 ביוני ביקש מנהל בטיחות הכבישים הלאומי מקרייזלר לבצע ריקול לשני דגמי ג'יפים בגלל המיקום של מיכלי הדלק אשר מותיר אותם מוגנים פחות במקרה של התנגשות בחלק האחורי של המכונית ושעלול להוביל לדליפה ולאש.

על פי נתונים של הסוכנות נהרגו 51 בני אדם בתאונות אשר כללו התנגשות בחלק האחורי של שני דגמי הג'יפים. בקרייזלר טענו לעומת זאת שהתחקיר היה פגום, וכי דליפות דלק או שריפות היו נדירים ביותר. דובר החברה סרב להעריך את העלות של מהלך, אולם סנדי מונרו, נשיא חברת יעוץ מדטרויט, אמר כי על פי הערכה שמרנית העלות של הריקול כ-300 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן