קרן המטבע הערבית תקצה 144 מיליון דולר לקידום רפורמות בתימן

קרן המטבע הערבית (AMF) תלווה לתימן במהלך השנה כ-144 מיליון דולר, כדי לסייע לה בתכניות הרפורמה הפיננסית – כך מסרה היום הקרן.

הפגנות למען דמוקרטיה הביאו את המדינה לסף מלחמת אזרחים והנחיתו מהלומה על הכלכלה החלשה ממילא שלה. המשך המרקחה הפוליטית וההתקפות על מתקני הנפט של המדינה מנעו גם הם הכנסות חיוניות מהממשלה.

ההלוואה אמורה לסייע לרפורמות שהחלו בשנת 2012, שמטרתן לייצב את הכלכלה התימנית, לשפר את רמת החיים ולשקם את משרדי הממשלה ושירותיהם, מסרה הקרן.

צילום: רויטרס

96 מיליון דולר, נתח ראשון מההלוואה, הועברו כבר אתמול, והשאר יגיע בהמשך השנה. ההלוואה משלימה תמיכה בסך 1.1 מיליארד דולר שקיבלה תימן מהקרן בשנים האחרונות.

שליש מאוכלוסיית תימן חי על פחות מ-2 דולר ליום, האינפלציה עומדת על 14% וכ-35% מהתושבים מובטלים. צנעא נאבקת בהתקוממות איסלאמית הקשורה לאל קאעידה, בתנועה הבדלנית בדרום, ובארגונים קיצוניים נוספים.

בשנה שעברה התחייבו מדינות המפרץ העשירות, מדינות המערב ותורמים נוספים להעביר לתימן 7.9 מיליארד דולר במשך מספר שנים, אולם רק חלק קטן מהכסף הגיע למדינה עד כה. קרן המטבע הבינלאומית מקווה לסכם על הלוואה חדשה לטווח ארוך יותר שתינתן למדינה עד סוף שנת 2013, ולגייס סיוע מתורמים בינלאומיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן