קרן המטבע חותכת את תחזיות הצמיחה לאסיה בשנתיים הקרובות

קרן המטבע העולמי הורידה את תחזית הצמיחה של יבשת אסיה. היבשת, מדגישה הקרן, תמשיך להוות כח מרכזי בכלכלת העולם, אך ההאטה בביקושים בעולם ובמיוחד בגוש היורו מביאים לכך כי ההאטה בצמיחה של אסיה תימשך.

בעדכון שערכה קרן המטבע לתחזית הכלכלית האזורית, העריכה הקרן את אחוז הצמיחה בשנה הבאה ב-5.9%, ירידה של 0.7% מאז ההערכה האחרונה. קרן המטבע הזהירה גם כי קיים סיכוי של 1 ל-7 כי הצמיחה תיפול מתחת ל-4%. גם באשר לשנה הנוכחית מעדכנת הקרן את התחזית כלפי מטה כאשר מורידה אותה ב-0.6% כך שעתה היא נעמדת ב-5.4%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

קרן המטבע מעריכה כי הצמיחה באסיה תהיה גבוהה יותר משאר העולם כשהיא צופה פער של 2% בצמיחה ביבשת אל מול העולם. אם זאת, הקרן הזהירה מפני סיכון גובר שהצמיחה באזור עלולה לרדת לרמות שנראו לאחרונה בתקופת המשבר הפיננסי העולמי

יו"ר קרן המטבע, לגארד | צילום: רויטרס

הצמיחה בהודו רושמת את ההורדה החדה ביותר כאשר השנה היא מתעדכנת מטה ל-4.9% במקום 6.9% ובשנה הבאה יורדת ב-1.3% ונעמדת על 6%.

לגבי סין, הסובלת מהאטה גוברת בצמיחה, קרן המטבע צופה כי קיים סיכוי נמוך לנפילה חדה בצמיחה, אולם אם תרחיש כזה יקרה, הוא עלול להביא לפגיעה קשה בצמיחה ביבשת כולה. תחזית הצמיחה של סין יורדת בשנת 2012 ב-0.4% ונעמדת על 7.8% ואילו בשנת 2013 נחתכת ב-0.6% לרמת צמיחה של 8.2%.

מוקדם יותר השבוע הודיעה קרן המטבע העולמית כי היא מורידה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-0.2% וכעת היא עומדת על 3.3%. בנוסף הורידה הקרן גם את תחזית הצמיחה לשנת 2013 ב-0.3% ל-3.6%. כלכלני הקרן קראו למנהיגי אירופה וארה"ב לעמוד בהתחייבויות שהם לקחו על עצמם ולהנהיג מדיניות כלכלית אחראית על מנת למנוע ירידה נוספת בצמיחה.

כמו כן, בוועידת הקרן שנערכה השבוע בטוקיו אמרה יו"ר הקרן, כריסטין לגארד, בהתייחסה למשבר החוב באירופה כי "בנסיבות מסוימות ולאור העובדה כי מדינות רבות נוקטות באותה מדיניות לצמצום הגירעון, לפעמים נכון להעניק יותר זמן", אומרת לגארד. "כך המלצתי לפורטוגל, כך המלצתי גם לספרד וגם ליוון. באשר ליוון, שנתיים נוספות הכרחיות בכדי שהמדינה תוכל להתמודד עם המשבר הפיסקלי ולעמוד בתנאי התוכנית שאנו מציעים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן